DelEgleJurbarkas2282012-07-30T13:30:00Z2015-02-10T11:56:00Z2015-02-10T11:56:00Z112247712812Sveikatos apsaugos ministerija106703521912ProjektasJURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMAS/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO /////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT 2015 m. vasario 19 d. Nr. /////wAAAAAAAAUAUwBIAE8AVwBTAAAACAB7ACQAUwBIAE8AVwBTAH0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAA==
FORMTEXT TSP-38JurbarkasVadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 103 straipsnio 5 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, Jurbarko rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:Patvirtinti Strateginio planavimo Jurbarko rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašą (pridedama)./////wAAAAAAAAsAUwBJAEcATgBfAE8ARgBGAEkAQwBFAAAADgB7ACQAUwBJAEcATgBfAE8ARgBG
AEkAQwBFAH0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT Savivaldybės merasVizos: Administracijos direktorius P.VainauskasJuridinio skyriaus vedėja R.VančienėDokumentų ir viešųjų ryšių skyriaus vyr. specialistė R.VasiliauskienėDokumentų ir viešųjų ryšių skyriaus vyr. specialistė (kalbos tvarkytoja) A.PauliukaitienėFinansų skyriaus vedėja A.StoškienėParengė/////wAAAAAAAA0AQwBSAEUAQQBUAE8AUgBfAFMASABPAFcAUwAAABAAewAkAEMAUgBFAEEAVABP
AFIAXwBTAEgATwBXAFMAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT Edita Burdilauskienė/////wAAAAAAAAkATgBPAFcAXwBEAEEAVABFADEAAAAMAHsAJABOAE8AVwBfAEQAQQBUAEUAMQB9
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA=
FORMTEXT 2015-02-11 PATVIRTINTAJurbarko rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 19 d. sprendimu Nr.STRATEGINIO PLANAVIMO JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠASI. BENDROSIOS NUOSTATOS1. Strateginio planavimo Jurbarko rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, numatytų pasiekti rezultatų vertinimą, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, Savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimą.2. Strateginio planavimo Savivaldybėje organizavimo tvarką nustato Savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu ir atsižvelgusi į Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 ,,Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“.3. Apraše vartojamos sąvokos:Strateginis planavimas – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti institucijos misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.Jurbarko rajono strateginis plėtros planas (toliau – strateginis plėtros planas) – ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai savivaldybės teritorijoje numatyti. Jurbarko rajono savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – strateginis veiklos planas) – 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, detalizuojantis Savivaldybės strateginio plėtros plano ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, kuris sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius. Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinis veiklos planas (toliau – metinis veiklos planas) – Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, seniūnija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus joms skirti asignavimus.Savivaldybės misija – Savivaldybės pagrindinis funkcionavimo tikslas, apibūdinantis pagrindines jos veiklos kryptis, ypatumus, rodantis Savivaldybės santykius su jos bendruomene.Savivaldybės plėtros vizija – idealus ateities paveikslas arba įsivaizduojama būklė, kuri gali būti pasiekta pačiomis palankiausiomis sąlygomis.Strateginiai pokyčiai – savivaldybės veiklos prioritetai, juos įgyvendinantys svarbiausi darbai ir siekiami rezultatai, kiti politiškai svarbūs veiklos tobulinimo aspektai. Veiklos prioritetai – Savivaldybės veiklos rezultatams poveikį darantys siekiai, susiję su Savivaldybės strateginio plėtros plano tikslais ir Savivaldybės tarybos daugumos veiklos programos nuostatomis. Veiklos prioritetai yra planuojami metams arba Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui, susiejant juos su Savivaldybės tarybos daugumos veiklos programa, ir parodo pokyčius tobulinamose veiklos srityse bei poveikį Savivaldybės bendruomenės gyvenimui.Strateginių pokyčių planavimas – tai galimybė keisti įprastus ir neefektyvius veikimo būdus, spręsti Savivaldybės problemas. Tai veiklos valdymo tobulinimo, pokyčių planavimo ir sudėtingų klausimų sprendimo koordinavimo įrankis.Atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos – vienos ar kelių veiklos sričių programos rengiamos, kai šių veiklos sričių nenumatyta strateginiame plėtros plane arba šių programų parengimas numatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose. Vienos ar kelių veiklos sričių programoms taikoma Savivaldybės strateginio plėtros plano arba Savivaldybės strateginio veiklos plano programos struktūra. Programa – esminė strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui įgyvendinti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, taip pat asignavimai.Strateginis tikslas (tikslas) – strateginio planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį rezultatą.Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas strateginio planavimo dokumente nustatytas tikslas.Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (sprendinys), kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.Projektas – veiksmai, kuriais siekiama per apibrėžtą laiką ir su tam tikrais ištekliais sukurti unikalų ir pamatuojamą produktą ar paslaugą.Maksimalių asignavimų prognozė – programų finansavimo iš Savivaldybės biudžeto ir kitų finansavimo šaltinių prognozė.Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio ir priemonės įgyvendinimą.Proceso arba indėlio kriterijus – tai metinio veiklos plano rezultatai, kurie išreiškiami vertinimo kriterijais, kurie matuoja ir parodo vidinius institucijos ar įstaigos procesus (veiksmus) ar išteklius, reikalingus produktams sukurti, paslaugoms teikti ar kitoms funkcijoms atlikti. Produkto kriterijus – tai uždavinio (gali būti ir priemonės) įgyvendinimo vertinimo kriterijus, t. y. materialinis ar intelektinis produktas ir (ar) paslaugos, kurios atsiranda tikslingai naudojant išteklius, skirtus uždaviniui (priemonei) įgyvendinti (parodo suteiktų paslaugų ar sukurtų produktų apimtis / kiekį).Rezultato kriterijus – tai programos tikslo pasiekimo vertinimo kriterijus, kuris parodo naudą, kurią patiria tiesioginiai programos naudos gavėjai (parodo programos tikslo vykdytojų veiklos rezultato kokybę).Efekto kriterijus – tai strateginio tikslo vertinimo kriterijus, kuris parodo naudą, kurią patiria ne tik tiesioginiai naudos gavėjai, bet ir kitos grupės (parodo Savivaldybės veiklos rezultato kokybę ir atspindi visuomenės lūkesčius).II. STRATEGINIO PLANAVIMO SAVIVALDYBĖJE SISTEMA4. Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro ilgos, vidutinės ir trumpos trukmės strateginio planavimo dokumentai ir įstaigos, atsakingos už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą.5. Strateginio planavimo dokumentai rengiami vadovaujantis šiais principais:5.1. kryptingumas – strateginio planavimo dokumentuose formuluojami loginiais ryšiais susieti tikslai, uždaviniai, planuojami pasiekti rezultatai; 5.2. orientavimasis į rezultatus – strateginio planavimo dokumentuose nustatant tikslus kartu turi būti suplanuojami ir siekiami rezultatai; siekiant užtikrinti, kad bus pasiekti planuoti rezultatai ir laiku priimti valdymo tobulinimo sprendimai, informacija apie veiklos rezultatus nuolat stebima, analizuojama ir vertinama; 5.3. efektyvumas – strateginio planavimo dokumentuose nustatytų tikslų ir rezultatų siekiama mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant išteklius ir nuolat ieškant veiklos efektyvumo didinimo rezervų ir naujų veiklos tobulinimo būdų; 5.4. atvirumas (partnerystė) – Savivaldybės tikslai ir būdai, kaip jų pasiekti, nustatomi konsultuojantis su Savivaldybės bendruomene; strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimo ataskaitos – vieši ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.6. Savivaldybėje yra rengiami šie strateginio planavimo dokumentai:6.1. Savivaldybės strateginis plėtros planas, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;6.2. Savivaldybės strateginis veiklos planas, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;6.3. metiniai veiklos planai, kuriuos tvirtina: Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metinius veiklos planus – Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės biudžetinių įstaigų, suderinęs su jų veiklą kuruojančiais Savivaldybės administracijos padaliniais, – įstaigos vadovas;6.4. kiti planavimo dokumentai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus yra įgaliota tvirtinti Savivaldybės taryba ir administracijos direktorius. 7. Strateginio planavimo dokumentai yra tarpusavyje siejami aiškiais loginiais ryšiais – ilgesnės trukmės strateginio planavimo dokumentų nuostatos pereina į trumpesnės trukmės planavimo dokumentus. Finansų planavimo dokumentuose turi būti numatytas finansavimas strateginio planavimo dokumentuose atitinkamais metais numatytų priemonių įgyvendinimui. Vienų planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų planavimo dokumentų nuostatoms.8. Strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, taip pat užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą.9. Savivaldybės strateginis plėtros planas ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos turėtų būti pradėtos rengti likus metams iki jų galiojimo pabaigos ir patvirtintos iki Savivaldybės strateginio veiklos plano projekto parengimo, kad būtų galima suplanuoti jų įgyvendinimą.III. SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLĖTROS PLANO RENGIMO PROCESAS IR ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS10. Strateginis plėtros planas yra Savivaldybės bendruomenės, socialinių-ekonominių partnerių ir politinių partijų susitarimas dėl Savivaldybės ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių. Kiti Savivaldybėje rengiami strateginio planavimo dokumentai turi būti suderinti su strateginio plėtros plano nuostatomis. 11. Strateginio plėtros plano struktūra:11.1. bendroji informacija – nurodomas Savivaldybės strateginio plėtros plano parengimo tikslas, kokiais planavimo dokumentais vadovautasi rengiant šį planą ir kas dalyvavo jį rengiant, taip pat pateikiama kita svarbi informacija; 11.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė – atliekama Savivaldybės ekonominės-socialinės būklės analizė, daromos išvados arba tik išvados, pagrindžiančios Savivaldybės strateginio plėtros plano prioritetų, tikslų ir uždavinių pasirinkimą (toliau – aplinkos analizė). Aplinkos analizei taikomi SSGG (stiprybių, silpnybių, galimybių ir grėsmių) ir (arba) PESET (politinių, ekonominių, socialinių ir kultūrinių, aplinkosauginių, gamtinių, geografinių, technologinių veiksnių) analizės metodai. Savivaldybė gali pasirinkti ir kitus aplinkos analizės metodus, kurie padėtų nustatyti Savivaldybės plėtros tendencijas, konkurencinius pranašumus, problematiką ir galimą poveikį Savivaldybės plėtrai;11.3. Savivaldybės plėtros vizija – vizija parodo Savivaldybės veiklos plėtros mastą, atitinka bendruomenės lūkesčius ir tarnauja kaip orientyras nustatant plėtros prioritetus;11.4. Savivaldybės plėtros prioritetai ir tikslai – nustatomi atskirų veiklos sričių plėtros prioritetai ir tikslai (strateginiai tikslai), juos įgyvendinantys uždaviniai, pagrindinės priemonės tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, pagal kuriuos bus vertinama per tam tikrą laiką pasiekta pažanga ir nauda Savivaldybės bendruomenei. Nustatant tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų reikšmes, yra nurodomos bazinės, planuojamos tarpinės ir galutinės reikšmės; 11.5. Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo svarbiausios nuostatos – nurodomi strateginio planavimo dokumentai, kurie užtikrina Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimą, preliminarus lėšų, reikalingų užsibrėžtiems tikslams pasiekti, poreikis, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas užsibrėžtiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, šio dokumento įgyvendinimo stebėsenos periodiškumas, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus tvarka, terminai ir pan. bei priedai. 12. Savivaldybės strateginio plėtros plano rengimo procesas susideda iš šių etapų: 12.1. aplinkos analizė ir pirminių pasiūlymų dėl Savivaldybės strateginio plėtros plano tikslų rengimas – strateginis plėtros planas rengiamas vadovaujantis valstybės planavimo dokumentais, regiono plėtros planu, Savivaldybės teritorijos bendruoju ir specialiaisiais planais. Remiantis aplinkos analizės išvadomis, teikiami siūlymai dėl prioritetų, tikslų ir uždavinių nustatymo; 12.2. Savivaldybės strateginio plėtros plano projekto rengimas – strateginio plėtros plano projektui parengti Savivaldybės mero potvarkiu gali būti sudaroma viena ar kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės, kurias sudaro Savivaldybės tarybos nariai, administracijos darbuotojai, Savivaldybės įstaigų atstovai, interesų grupių atstovai. Formuluojama Savivaldybės vizija ir strateginiai tikslai, nustatomi strateginių tikslų, tikslų ir uždavinių bei svarbiausių priemonių įgyvendinimo vertinimo kriterijai ir jų reikšmės, numatomi finansiniai ištekliai; 12.3. Savivaldybės strateginio plėtros plano projekto svarstymas ir tvirtinimas – parengtas strateginio plėtros plano projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ir pradedamas jo viešas svarstymas. Pasibaigus viešam svarstymui, esant poreikiui, projektas patikslinamas bei teikiamas svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai. 13. Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo organizavimo procesą sudaro:13.1. strateginio plėtros plano įgyvendinimo stebėsena;13.2. strateginio plėtros plano tikslinimas;13.3. atsiskaitymas už įgyvendinimo rezultatus;13.4. strateginio plėtros plano įgyvendinimo vertinimas.14. Strateginio plėtros plano įgyvendinimo stebėsenos metu yra renkama informacija apie pasiektus rezultatus. Strateginio plėtros plano įgyvendinimo stebėsena grindžiama tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimo analize. Gali būti praplečiama stebėsenos duomenų apimtis ir vertinimo kriterijų reikšmių stebėsena papildoma priemonių įgyvendinimo būklės stebėsenos elementais.15. Strateginio plėtros plano įgyvendinimo stebėsena vykdoma nuolat ir sistemingai, siekiant nustatyti pokytį tam tikruose sektoriuose ir veiklos srityse, identifikuoti problemines tikslų ir uždavinių įgyvendinimo sritis, rizikas ir laiku pateikti siūlymus sprendimų priėmėjams dėl vykdomos veiklos koregavimo.16. Iki einamųjų metų vasario 1 d. apibendrintą informaciją apie kasmetinius strateginio plėtros plano įgyvendinimo stebėsenos rezultatus parengia ir teikia susipažinti Savivaldybės merui, administracijos direktoriui Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą.17. Strateginio plėtros plano stebėsenos duomenys gali būti panaudojami ir integruojami į Savivaldybės mero ir (arba) administracijos direktoriaus metines veiklos ataskaitas.18. Strateginio plėtros plano tikslinimas atliekamas pasikeitus aplinkybėms ir (arba) atlikus tarpinį strateginio plėtros plano įgyvendinimo vertinimą. Pasiūlymai, prašymai dėl strateginio plėtros plano elementų (tikslų, uždavinių ir priemonių, pasiekimo rodiklių ir kt.) tikslinimo, keitimo, papildymo teikiami raštu Savivaldybės administracijos direktoriui. Strateginio plėtros plano pakeitimai ar papildymai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu;19. Savivaldybės tarybai išklausyti ir tvirtinti strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitos teikiamos kas trejus metus, iki einamųjų metų kovo 31 d. Apibendrintą ataskaitą, vadovaujantis strateginio plėtros plano įgyvendinimo stebėsenos duomenimis, rengia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą. 20. Savivaldybės tarybai pritarus ataskaitai, ji skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje. Esant poreikiui, gali būti organizuojamas viešas rezultatų aptarimas.21. Strateginio plėtros plano įgyvendinimo stebėsenos metu nustačius problemines tikslų ir uždavinių įgyvendinimo sritis, gali būti atliekamas tarpinis strateginio plėtros plano įgyvendinimo vertinimas. Vertinimo metu siekiama paaiškinti, kodėl užsibrėžti tikslai ir suplanuoti rezultatai nepasiekiami, kokį poveikį (naudą ar žalą) atskiriems sektoriams ir veiklos sritims, tikslinėms grupėms, Savivaldybės bendruomenei duoda vykdoma veikla. Dėl tarpinio strateginio plėtros plano įgyvendinimo vertinimo atlikimo sprendžia Savivaldybės taryba.22. Vertinimo metu nustatomas planuojamų vykdyti, vykdomų ar baigtų vykdyti priemonių tinkamumas, efektyvumas, rezultatyvumas, naudingumas ir tęstinumo tikslingumas. Atlikus vertinimą, pateikiamos išvados ir rekomendacijos dėl veiklos rezultatyvumo gerinimo. 23. Likus metams iki strateginio plėtros plano galiojimo pabaigos, atliekamas galutinis strateginio plėtros plano įgyvendinimo vertinimas. 24. Su tarpinio ir galutinio strateginio plėtros plano įgyvendinimo vertinimo išvadomis yra supažindinamas Savivaldybės meras, tarybos nariai, administracijos direktorius ir kitos interesų grupės. 25. Savivaldybės strateginio plėtros plano rengimo bei įgyvendinimo organizavimo procesą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius. Administracijos direktorius privalo užtikrinti bendradarbiavimu ir partneryste pagrįstą įvairių interesų grupių dalyvavimą Savivaldybės strateginio planavimo procese. Interesų grupės turi siekti įnešti savo indėlį į vietos viešųjų paslaugų ir ekonomikos plėtrą. 26. Atskirų, vienos arba kelių Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos yra rengiamos, kai šių veiklos sričių plėtra nenumatyta strateginiame plėtros plane arba tokių programų rengimas numatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose. Programoms taikoma Savivaldybės strateginio plėtros plano arba Savivaldybės strateginio veiklos plano programos struktūra.27. Atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos šio Aprašo 12 punkte nurodytais Savivaldybės strateginio plėtros plano rengimo etapais. IV. SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMO PROCESAS IR ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS28. Savivaldybės strateginis veiklos planas rengiamas trejų metų laikotarpiui (kasmet jį tikslinant). Strateginis veiklos planas detalizuoja strateginį plėtros planą ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą ir sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius. 29. Yra rengiamas vienas Savivaldybės strateginis veiklos planas. Savivaldybės biudžetinės įstaigos, išskyrus savivaldybės švietimo įstaigas, atskirų strateginių veiklos planų nerengia, bet įgyvendina priemones, nustatytas Savivaldybės strateginiame plėtros plane ir (arba) Savivaldybės strateginiame veiklos plane.30. Strateginio veiklos plano struktūra:30.1. Savivaldybės misija – pateikiamas Savivaldybės pagrindinis funkcionavimo tikslas, apibūdinantis veiklos kryptis ir parodantis santykius su vietos bendruomene;30.2. strateginiai pokyčiai – suplanuojami veiklos prioritetai, svarbiausi juos įgyvendinantys darbai, atlikimo terminai ir planuojami pasiekti rezultatai (jų matavimo vienetai ir reikšmės). Veiklos prioritetams nustatomi rezultato vertinimo kriterijai;30.3. strateginiai tikslai – parodo planuojamus kokybinius pokyčius. Gali būti nustatomi vienas arba keli strateginiai tikslai. Strateginiai tikslai nustatomi atsižvelgiant į Savivaldybės strateginiame plėtros plane numatytus prioritetus. Strateginių tikslų pasiekimui matuoti ir poveikiui įvertinti nustatomi efekto vertinimo kriterijai;30.4. Savivaldybės strateginio veiklos plano programos – programa skirta strateginiam tikslui įgyvendinti. Joje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, taip pat asignavimai;30.5. Savivaldybės strateginio veiklos plano priedai (prireikus gali būti pridedama kita svarbi ir su strateginio veiklos plano programomis ar aplinkos analize susijusi informacija).31. Savivaldybės veiklos prioritetų projektą rengia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą. Optimalus veiklos prioritetų skaičius – 3 ar 4 prioritetai. Veiklos prioritetų įgyvendinimui gali būti skiriama 5–10 proc. planuojamų metinių asignavimų. 32. Veiklos prioritetai yra integruojami į Savivaldybės strateginio veiklos plano programas.33. Kiekvienais metais rengiant savivaldybės strateginį veiklos planą veiklos prioritetai ir siekiami rezultatai peržiūrimi, patikslinami ir suplanuojami svarbiausi darbai. Nustatant savivaldybės veiklos prioritetus turėtų dalyvauti ne tik savivaldybės administracijos direktorius, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojai), atsakingi už strateginį planavimą, bet ir savivaldybės meras, savivaldybės tarybos nariai.34. Strateginio veiklos plano programos sudaromos vadovaujantis programos loginiu modeliu. 35. Programose nustatyti vertinimo kriterijai turi parodyti planuojamą pasiekti rezultatų kiekybinę ir kokybinę išraišką, leisti įverti pokyčių kryptį ir apimtį. Vertinimo kriterijai sudaromi pagal hierarchinį principą: pagal rezultato vertinimo kriterijus – programų tikslų, pagal produkto vertinimo kriterijus – programų uždavinių įgyvendinimas. Gali būti nustatomi ir priemonių įgyvendinimo kriterijai. 36. Rengiant savivaldybės švietimo įstaigų strateginius veiklos planus, rekomenduojama taikyti Savivaldybės strateginiame veiklos plane taikomą struktūrą.37. Savivaldybės strateginio veiklos plano projektui parengti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu gali būti sudaroma darbo grupė iš Savivaldybės vidaus interesų grupių atstovų (administracijos darbuotojų, Savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų (Savivaldybės biudžetinių, viešųjų įstaigų, Savivaldybės kontroliuojamų įmonių ir kt. atstovų). 38. Savivaldybės strateginio veiklos plano rengimo procesas susideda iš šių etapų:38.1. aplinkos analizės atlikimas – atliekamas esamos socialinės-ekonominės būklės ir atskirose veiklos srityse pasiektų rezultatų įvertinimas, daromos išvados; 38.2. strateginių pokyčių dalies rengimas – nustatant Savivaldybės veiklos prioritetus, aktyviai dalyvauja ne tik Savivaldybės administracijos direktorius, administracijos darbuotojai, atsakingi už strateginį planavimą, bet ir Savivaldybės meras, tarybos nariai; 38.3. Savivaldybės strateginio veiklos plano projekto rengimas – Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas rengiamas atsižvelgiant į strateginį plėtros planą, veiklos prioritetus, aplinkos analizės rezultatus, kitus strateginius planavimo dokumentus, asignavimų valdytojų savivaldybės biudžeto programų sąmatų projektus, savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių prognozę, kurią parengia Savivaldybės administracijos Finansų skyrius (toliau – Finansų skyrius). 38.4. Savivaldybės strateginio veiklos plano projekto svarstymas ir tvirtinimas – parengtas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje lygiagrečiai su Savivaldybės biudžeto projektu. Viešo svarstymo metu gautų pasiūlymų pagrindu strateginio veiklos plano projektas yra tikslinamas. Patikslintas strateginis veiklos planas teikiamas svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai. 39. Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas ir Savivaldybės biudžeto projektas teikiami Savivaldybės tarybai tvirtinti tuo pačiu metu.40. Savivaldybės strateginio veiklos plano rengimo bei įgyvendinimo priežiūros organizavimo procesą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius. 41. Savivaldybės švietimo įstaigų strateginių veiklos planų rengimą ir tvirtinimą reglamentuoja Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas, todėl Savivaldybės švietimo įstaigoms šio Aprašo 38–39 punktai nėra taikomi.42. Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo organizavimo procesą sudaro: 42.1. strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsena – stebėsena grindžiama veiklos prioritetų, strateginio veiklos plano programų tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimo ir pažangos analize. Gali būti praplečiama stebėsenos duomenų apimtis ir atliekama vykdomų priemonių įgyvendinimo būklės bei lėšų panaudojimo analizė;42.2. strateginio veiklos plano tikslinimas – strateginio veiklos plano tikslinimas atliekamas vadovaujantis strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsenos ir Savivaldybės biudžeto vykdymo duomenimis. 43. Pasiūlymai, prašymai dėl esminių strateginio veiklos plano nuostatų (programų pavadinimų, tikslų, uždavinių ir priemonių, strateginio veiklos plano programų finansavimo apimčių) tikslinimo, keitimo, papildymo teikiami raštu Savivaldybės administracijos direktoriui. Pasiūlymus dėl strateginio veiklos plano koregavimo ir keitimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, administracijos direktorius, administracijos struktūrinių padalinių vadovai, asignavimų valdytojai bei kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.44. Strateginio veiklos plano esminių nuostatų pakeitimai ir (arba) papildymai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu. Strateginio veiklos plano esminių nuostatų pakeitimai ir (arba) tikslinimai atliekami ne dažniau kaip kartą per ketvirtį.45. Tarpinis strateginio veiklos plano tikslinimas, vadovaujantis Savivaldybės biudžeto vykdymo duomenimis, atliekamas pasibaigus biudžetinių metų III ketvirčiui. Strateginio veiklos plano tikslinimas, vadovaujantis Savivaldybės biudžeto vykdymo duomenimis, atliekamas strateginio veiklos plano programų įgyvendinimui skirtų asignavimų panaudojimo kontrolės tikslais.46. Atsiskaitymas už įgyvendinimo rezultatus – yra rengiama viena Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo ataskaita (toliau – Savivaldybės veiklos ataskaita). 47. Ataskaita rengiama kasmet, pasibaigus biudžetiniams metams, iki einamųjų metų gegužės 31 d., vadovaujantis Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsenos ir Savivaldybės biudžeto vykdymo duomenimis. 48. Apibendrintą metinę Savivaldybės veiklos ataskaitą rengia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą. Savivaldybės veiklos ataskaitoje pateikiama informacija apie: veiklos prioritetų įgyvendinimą, svarbiausių darbų atlikimą ir pasiektą pažangą; tikslų ir uždavinių įgyvendinimą ir vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą; problemas ir priežastis, dėl kurių nepasiekti tikslai ar neįgyvendinti uždaviniai; asignavimų naudojimą programos tikslams pasiekti; pasiūlymus ir rekomendacijas dėl veiklos prioritetų tęstinumo, tikslų ir uždavinių peržiūros, veiklos valdymo tobulinimo ir kt. 49. Parengtas Savivaldybės veiklos ataskaitos projektas teikiamas svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai. 50. Savivaldybės švietimo įstaigoms šio Aprašo 42–49 punktų nuostatos nėra taikomos. Švietimo įstaigų strateginių veiklos planų įgyvendinimo organizavimo procesą koordinuoja ir atsiskaitymo už veiklos rezultatus tvarką nustato Savivaldybės administracijos direktorius bei Savivaldybės administracijos Švietimo skyrius. V. METINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMO PROCESAS IR ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS51. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės strateginį veiklos planą ir metinį biudžetą yra rengiami metiniai Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai. 52. Metiniuose veiklos planuose yra detalizuojamos savivaldybės strateginio veiklos plano priskirtos vykdyti priemonės pagal patvirtintus priemonių įgyvendinimui savivaldybės biudžeto asignavimus. 53. Metinio veiklos plano struktūra:53.1. tikslai ir uždaviniai – iš strateginio veiklos plano perkeliami atitinkamos programos tikslai ir uždaviniai ir (arba) nustatomi siauresni tikslai bei uždaviniai, atsižvelgiant į kiekvienos konkrečios Savivaldybės įstaigos, dalyvaujančios įgyvendinant Savivaldybės strateginio veiklos plano programas, indėlį tikslai ir uždaviniai;53.2. priemonės – perkeliamos einamaisiais biudžetiniais metais aktualios ir priskirtos įgyvendinti Savivaldybės strateginio veiklos plano programų priemonės;53.3. veiklos – priskirtų įgyvendinti Savivaldybės strateginio veiklos plano programų priemonių įgyvendinimas detalizuojamas nurodant konkrečius jų įgyvendinimo būdus – veiklas, darbus; 53.4. asignavimai – nurodomi priemonių ir (arba) konkrečių veiklų, darbų įgyvendinimui patvirtinti asignavimai. Asignavimų suma turi atitikti Savivaldybės biudžete atitinkamam asignavimų valdytojui numatytus skirti asignavimus;53.5. indėlio ir proceso vertinimo kriterijai – metinio veiklos plano rezultatai išreiškiami ir atitinkamai priemonių įgyvendinimo pažanga matuojama indėlio ir proceso vertinimo kriterijais, kurie matuoja vidinius Savivaldybės institucijos ar įstaigos procesus (veiksmus) ar išteklius (finansinius, žmogiškuosius, materialinius ar kt.), reikalingus produktams sukurti, paslaugoms teikti ar kitoms Savivaldybės įstaigos funkcijoms atlikti;53.6. atsakingi vykdytojai – prie veiklų nurodomi už jų vykdymą atsakingi vykdytojai. Kaip vykdytojai gali būti nurodomi Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, seniūnijos arba darbuotojai, Savivaldybės įstaigos, jų struktūriniai padaliniai arba darbuotojai.54. Jeigu įstatymai nenumato kitaip, šio Aprašo 53 punkte nustatyta metinio veiklos plano struktūra taikoma visiems Savivaldybės įstaigų rengiamiems veiklos planams.55. Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinis veiklos plano rengimo procesas susideda iš šių etapų:55.1. metinio veiklos plano projekto rengimas – jeigu įstatymai nenumato kitaip, Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai rengiami pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą formą;55.2. metinio veiklos plano tvirtinimas – Savivaldybės administracijos, seniūnijų metinius veikos planus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Su patvirtintu seniūnijos metiniu veiklos planu seniūnas supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus.56. Seniūnijų veikla organizuojama pagal seniūnijos metinį veiklos planą. Seniūnijos metinio veiklos plano projektą rengia seniūnas. Parengtas veiklos plano projektas turi būti aptariamas su vietos bendruomene – seniūnaičių sueigoje, bendruomeninių organizacijų atstovais, seniūnijos teritorijoje veikiančių įstaigų ir organizacijų atstovais, vietos gyventojais. Seniūnaičių sueigos sprendimai yra rekomendaciniai.57. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai yra teikiami derinti jų veiklą kuruojantiems Savivaldybės administracijos padaliniams. Suderintus metinius veiklos planus tvirtina įstaigų vadovai.58. Muziejaus parengtas metinis veiklos planas, kaip tai numato Lietuvos Respublikos muziejų įstatymas, tvirtinamas Savivaldybės tarybos ir teikiamas Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai.59. Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinių veiklos planų rengimo bei įgyvendinimo organizavimo procesą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius. 60. Metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitas Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytais terminais Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovai, seniūnai teikia Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą, o Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai – jų veiklą kuruojančiam Savivaldybės administracijos padaliniui. 61. Ataskaitose pateikiama vertinamojo pobūdžio informacija apie pasiektą pažangą, kylančias problemas ir galimus iššūkius. Daugiausia dėmesio skiriama pasiektiems rezultatams, o ne vykdytai veiklai ar atliktoms funkcijoms analizuoti.62. Administracijos direktoriaus įsakymo dėl Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metinių veiklos ataskaitų patvirtinimo projektą rengia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą.63. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metines veiklos ataskaitas tvirtina įstaigų vadovai.64. Seniūnai seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo rezultatus aptaria su seniūnaičiais ir vietos gyventojais.65. Metinių veiklos planų ataskaitų duomenys integruojami į Savivaldybės veiklos ataskaitą. VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS66. Šis Aprašas, kiti Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys dokumentai, taip pat ataskaitos dėl strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo yra vieši ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje, Savivaldybės biudžetinių, viešųjų įstaigų interneto svetainėse.67. Strateginio planavimo procesą organizuoja ir strateginių planavimo dokumentų įgyvendinimą detalizuojančius dokumentus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Administracijos direktorius kontroliuoja strateginių planavimo dokumentų įgyvendinimą ir atsako už patvirtintų strateginių planavimo dokumentų bei jų įgyvendinimo ataskaitų viešinimą.JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOSINVESTICIJŲ IR STRATEGINIO PLANAVIMO SKYRIUSAIŠKINAMASIS RAŠTASPRIE JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO „/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO “ projekto/////wAAAAAAAA0ATgBPAFcAXwBXAE8AUgBEAF8ARABBAFQARQAAABAAewAkAE4ATwBXAF8AVwBP
AFIARABfAEQAQQBUAEUAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT 2015 m. vasario 11 d.Jurbarkas1. Parengto projekto tikslai ir uždaviniai.Patvirtinti strateginio planavimo Jurbarko rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašą.2. Kaip šiuo metu yra sureguliuoti projekte aptarti klausimai.Sprendimo projektas parengtas vadovaujantis LR Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“. 3. Kokių pozityvių rezultatų laukiama.Parengtas strateginio planavimo Jurbarko rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašas, siekiant savivaldybėje įdiegti aiškią ir lanksčią strateginio planavimo sistemą ir suvienodinti strateginio planavimo praktiką savivaldybės administracijoje, seniūnijose ir savivaldybės biudžetinėse įstaigose.4. Galimos neigiamos priimto projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.-5. Kokie šios srities aktai tebegalioja (pateikiamas aktų sąrašas) ir kokius galiojančius aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą.-6. Projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados, ekonominiai apskaičiavimai (sąmatos), konkretūs finansavimo šaltiniai.-7. Ar reikalingas projekto antikorupcinis vertinimastaip8. Projekto iniciatorius, autorius ar autorių grupė.Juridinis, Investicijų ir strateginio planavimo, Finansų skyriai9. Kiti, autorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.-10. Sprendimas įteikiamas (kam ir kiek egz.)-Parengė/////wAAAAAAAA0AQwBSAEUAQQBUAE8AUgBfAFMASABPAFcAUwAAABAAewAkAEMAUgBFAEEAVABP
AFIAXwBTAEgATwBXAFMAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT Edita Burdilauskienė/////wAAAAAAAAkATgBPAFcAXwBEAEEAVABFADEAAAAMAHsAJABOAE8AVwBfAEQAQQBUAEUAMQB9
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA=
2015-02-11PAGE