DelEgleGražina Ilgevičienė212012-07-30T13:30:00Z2016-05-17T06:59:00Z2016-05-17T06:59:00Z12044211652Sveikatos apsaugos ministerija97643203011.0000ProjektasJURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMAS/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT DĖL JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2016-2019 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS IR PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT 2016 m. gegužės 26 d. Nr. /////wAAAAAAAAUAUwBIAE8AVwBTAAAACAB7ACQAUwBIAE8AVwBTAH0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAA==
FORMTEXT TSP-179JurbarkasVadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“ Jurbarko rajono savivaldybės taryba nusprendžia:1. Patvirtinti:1.1. Jurbarko rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2016–2019 metų programą (pridedama);1.2. Jurbarko rajono savivaldybės 2016–2019 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planą (pridedama).2. Įpareigoti Jurbarko rajono savivaldybės administracijos direktorių ir skyrių vedėjus, seniūnus, savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, savivaldybės kontroliuojamų įmonių vadovus pagal kompetenciją įgyvendinti priemones, numatytas Jurbarko rajono savivaldybės 2016–2019 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plane.Savivaldybės merasVizos: Administracijos direktorė V.RekešienėTeisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėja R.VančienėTarybos ir mero sekretoriato vyr. specialistė I.GavėnėDokumentų ir viešųjų ryšių skyriaus vyr. specialistė (kalbos tvarkytoja) A.PauliukaitienėFinansų skyriaus vedėja A.StoškienėParengė/////wAAAAAAAA0AQwBSAEUAQQBUAE8AUgBfAFMASABPAFcAUwAAABAAewAkAEMAUgBFAEEAVABP
AFIAXwBTAEgATwBXAFMAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT Gražina Ilgevičienė/////wAAAAAAAAkATgBPAFcAXwBEAEEAVABFADEAAAAMAHsAJABOAE8AVwBfAEQAQQBUAEUAMQB9
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA=
FORMTEXT 2016-05-17 PATVIRTINTAJurbarko rajono savivaldybės tarybos2016 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2016–2019 METŲ PROGRAMAI SKYRIUSBENDROSIOS NUOSTATOS 1. Jurbarko rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2016–2019 metų programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 ,,Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 648 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 metų tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“, savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, kitais teisės aktais. Programa skirta korupcijos prevencijai užtikrinti Jurbarko rajono savivaldybės administracijoje, biudžetinėse ir viešosiose įstaigose, kurių savininkė ar steigėja yra Jurbarko rajono savivaldybė.2. Pagrindinis Programos tikslas – šalinti korupcijos prielaidas Jurbarko rajono savivaldybės administracijoje (toliau – Savivaldybės administracija), jos kontroliuojamuose, pavaldžiuose ar valdymo sričiai priskirtuose viešuosiuose juridiniuose asmenyse. Programa įgyvendinama nuosekliai ir veiksmingai tobulinant korupcijos prevencijos ir kontrolės sistemą, užtikrinant prevencijos ir kontrolės priemonių tęstinumą, darant teigiamą įtaką visuomeninio gyvenimo sritims ir didinant skaidrumą valstybėje. Siekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei ir atsižvelgiant į STT pateiktas rekomendacijas bei numatytas konkrečias priemones.3. Programoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymuose ir kituose įstatymuose apibrėžtas sąvokas.4. Ši Programa pagrįsta bendradarbiavimo su visuomene, korupcijos prevencijos ir dirbančiųjų valstybės tarnyboje atsakomybės neišvengiamumo principais.5. Korupcija valstybės tarnyboje kenkia demokratijai, ekonomikai ir teisės sistemai, todėl ypač daug dėmesio turi būti skirta korupcijos apraiškų prevencijai ir neišvengiamos atsakomybės už neteisėtus veiksmus principui įgyvendinti, būtina ugdyti visuomenės nepakantumą šiam reiškiniui. Korupcija sietina su pernelyg dideliu biurokratijos ir reglamentavimo mastu, sprendimų diskrecijos ir atskaitingumo pusiausvyros nebuvimu. Korupcinio pobūdžio teisės pažeidimų poveikis įvairioms ekonomikos ir socialinėms sritims paprastai išryškėja tik vėliau, susidūrus su korupcijos pasekmėmis.6. Korupcija – valstybės tarnautojo ar jam prilyginto asmens tiesioginis ar netiesioginis siekimas, reikalavimas arba priėmimas turtinės ar kitokios asmeninės naudos (dovanos, paslaugos, pažado, privilegijos) sau ar kitam asmeniui už atlikimą arba neatlikimą veiksmų pagal einamas pareigas, taip pat valstybės tarnautojo ar jam prilyginto asmens veiksmai arba neveikimas siekiant, reikalaujant turtinės ar kitokios asmeninės naudos sau arba kitam asmeniui ar šią naudą priimant, taip pat tiesioginis ar netiesioginis siūlymas ar suteikimas valstybės tarnautojui, jam prilygintam asmeniui turtinės ar kitokios asmeninės naudos (dovanos, paslaugos, pažado, privilegijos) už atlikimą arba neatlikimą veiksmų pagal valstybės tarnautojo ar jam prilyginto asmens einamas pareigas, taip pat tarpininkavimas darant šioje dalyje nurodytas veikas.7. Korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos yra šios: kyšininkavimas, papirkimas, prekyba poveikiu, piktnaudžiavimas, kita nusikalstama veika, jei ji padaryta viešojo administravimo sektoriuje arba teikiant viešąsias paslaugas, siekiant sau ar kitiems asmenims naudos, piktnaudžiavimas tarnybine padėtimi arba įgaliojimų viršijimas, piktnaudžiavimas oficialiais įgaliojimais, dokumentų suklastojimas, sukčiavimas, turto pasisavinimas ar iššvaistymas, tarnybos paslapties atskleidimas, komercinės paslapties atskleidimas, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimas, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimas, kišimasis į valstybės tarnautojo ar viešojo administravimo funkcijas atliekančio asmens veiklą ar kita nusikalstama veika, kai tokios veikos padarymu siekiama ar reikalaujama kyšio, papirkimo arba nuslėpti ar užmaskuoti kyšininkavimą ar papirkimą.8. Korupcijos požymiai tiek valstybės tarnyboje, tiek privačiame sektoriuje kenkia valstybei ir jos teisės sistemai, todėl kovos priemonės turi būti nuoseklios ir visapusiškos. Prioritetinė sritis, kurioje korupcijos paplitimo galimybė yra didžiausia, tai politinė veikla. Kitos sritys tai viešieji pirkimai; sveikatos priežiūra ir socialinė apsauga; teritorijų planavimas, ūkio subjektų veiklos priežiūra; viešasis administravimas, valstybės tarnyba ir turto valdymas.9. Korupcijos prevencija – korupcijos priežasčių, sąlygų atskleidimas ir šalinimas sudarant bei įgyvendinant atitinkamų priemonių sistemą, taip pat poveikis asmenims siekiant atgrasinti nuo korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų darymo.10. Visuomenės nepakantumas korupcijai turi būti pradedamas ugdyti bendrojo lavinimo mokyklose pagal specialią programą, susijusią su kitomis švietimo ir mokslo programomis.11. Programos nuostatų vykdymą koordinuoja ir kontroliuoja Savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už korupcijos prevenciją. Savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta Jurbarko rajono savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisija (toliau – Antikorupcijos komisija) prižiūri Programos įgyvendinimą.II SKYRIUSSAVIVALDYBĖS VEIKLOS SITUACIJOS ANALIZĖANTIKORUPCINIU POŽIŪRIU12. Savivaldybės administracijoje veikia antikorupcinius teisės aktus atitinkanti korupcijos prevencijos sistema – vykdomi teisės aktų reikalavimai, vyksta antikorupcinis švietimas ir informavimas, sistemingai atnaujintos galiojančios taisyklės, tvarkos. Skelbiama informacija apie priimtus norminius teisės aktus, apie viešuosius pirkimus ir apie Savivaldybei priklausiančio turto privatizavimą. Sudaryta Antikorupcijos komisija.13. Pagal nustatytus kriterijus įgyvendinta dauguma Jurbarko rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2014–2015 metų programos, patvirtintos Savivaldybės tarybos 2014 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. T-177 ,,Dėl Jurbarko rajono savivaldybės 2014–2015 metų korupcijos prevencijos programos ir programos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“, priemonių: 13.1. Įgyvendinant programą, kasmet III ketvirtį nustatoma korupcijos pasireiškimo tikimybė. Rengtos išvados dėl Juridinio skyriaus vykdomos veiklos organizuojant priėmimą į valstybės tarnautojo pareigas ir priėmimą į darbą pagal darbo sutartį, dėl Ūkio ir turto skyriaus vykdomos veiklos turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo bei socialinio būsto administravimo ir nuomos srityse;13.2. Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2014 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. T2-176 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Jurbarko rajono savivaldybės Juridinio skyriaus vedėjai pavesta vykdyti savivaldybės Tarybos sprendimų projektų antikorupcinį vertinimą. Norminių teisės aktų vertinimo metu pateikiamos pastabos ir pasiūlymai, kaip tobulinti teisės aktų projektus.14. Antikorupcinės veiklos trūkumams priskirtina lėšų antikorupciniam švietimui ir visuomenės nuomonės tyrimams stoka.15. Analizuojant Savivaldybės administracijos veiklos situaciją ir vertinant išorinius ir vidinius veiksnius, galima pažymėti šias prielaidas:15.1. institucines (motyvacinės karjeros sistemos nebuvimas, nedarbas, maži valstybės tarnautojų atlyginimai, darbuotojų, žinančių apie korupcijos atvejus, baimė dalyvauti antikorupcinėje veikloje);15.2. visuomenines (nesipriešinimas korumpuotiems valstybės tarnautojams, piliečių pasyvumas antikorupcinėje veikloje, galimybė politikams dėl asmeninio suinteresuotumo daryti įtaką priimamiems sprendimams);15.3. teisines (teisės aktų netobulumas, dažnas jų keitimas, kontrolės sistemų, teisinių procedūrų ir priemonių netobulumas, svarbiausių etikos principų nesilaikymas); 15.4. išorines (tarptautinė korupcija, susijusi su ES teikiama parama).III SKYRIUSPROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI16. Strateginis Programos tikslas – sumažinti korupcijos mastą Jurbarko rajono savivaldybės teritorijoje. Pirmasis tikslas – didinti skaidrumą, viešumą, mažinti korupcijos prielaidas Jurbarko rajono savivaldybės ir jos įstaigų veiklos srityse, peržiūrėti ir atnaujinti antikorupcinio švietimo programas, skatinti korupcijos prevencijos iniciatyvas ir jų viešinimą.Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:16.1. tobulinti galiojančius teisės aktus labiausiai korupcijos paveiktose srityse;16.2. užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų antikorupcinį vertinimą;16.3. gerinti administracinių paslaugų teikimo, viešųjų (elektroninių) paslaugų administravimo teikimo kokybę, didinti sprendimų ir procedūrų skaidrumą, viešumą;16.4. skelbti informaciją apie savivaldybių įstaigų darbuotojų tarnybines komandiruotes, tarnybinių automobilių naudojimą savivaldybių įstaigose.17. Antras tikslas – plėtoti antikorupcinę kultūrą, didinti visuomenės pasitikėjimą Savivaldybe ir jos institucijomis. Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:17.1. skatinti tarnautojus laikytis profesinės etikos;17.2. formuoti antikorupcinės elgsenos modelį;17.3. skatinti antikorupcines iniciatyvas, motyvuojant visuomenę neimti, neduoti kyšio, pranešti apie korupciją, elgtis sąžiningai.18. Trečias tikslas – užtikrinti Savivaldybės viešųjų ir biudžetinių įstaigų ir kontroliuojamų įmonių veiklos viešumą ir reagavimą į gyventojų nuomonę, gyventojų dalyvavimą tvarkant viešuosius Savivaldybės reikalus.Uždaviniai trečiajam Programos tikslui pasiekti:18.1. šalinti prielaidas, sudarančias sąlygas Savivaldybės, Savivaldybės įstaigų ir Savivaldybės kontroliuojamų įmonių darbuotojams pasinaudoti tarnybine padėtimi;18.2. plėtoti antikorupcinę kultūrą, į antikorupcinę veiklą įtraukti visuomenę ir žiniasklaidą, didinti visuomenės pasitikėjimą Savivaldybės institucijomis.19. Programos rezultatyvumas nustatomas vadovaujantis kiekybės ir kokybės kriterijais:19.1. antikorupciniu požiūriu įvertintų Savivaldybės veiklos sričių skaičius;19.2. pagal Programos nuostatas parengtų ir įgyvendintų Programos priemonių skaičius;19.3. iki nustatytų terminų įgyvendintų priemonių skaičius;19.4. anoniminių ir oficialiųjų pranešimų apie galimas korupcinio pobūdžio veikas teikiant administracines ir viešąsias paslaugas skaičiaus pokytis;19.5. skundų, pateiktų teismui, Administracinių ginčų komisijai ar kitam ginčus nagrinėjančiam subjektui dėl Savivaldybės priimtų sprendimų, skaičius;19.6. įstaigų darbuotojų, visuomenės švietimo ir visuomenės paramos vykdant antikorupcines priemones rezultatas (renginių, mokymų, kitų švietimo priemonių ir dalyvių skaičius).IV SKYRIUSKORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS ADMINISTRAVIMAS IRFINANSAVIMAS20. Už antikorupcinių veiksmų kontrolę, metodinės pagalbos teikimą korupcijos prevencijos srityje pagal kompetenciją atsako Savivaldybės meras, Antikorupcijos komisija, Savivaldybės administracijos direktorius, visų Savivaldybės institucijų vadovai.21. Programos įgyvendinimo kontrolę vykdo, programoje nurodytų priemonių vykdymą koordinuoja ir kontroliuoja Antikorupcijos komisija šios komisijos nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka. 22. Už konkrečių Programos priemonių įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako priemonių plane nurodyti vykdytojai.23. Savivaldybės Antikorupcijos komisija parengia Programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo ataskaitą už praėjusius metus, iki kovo 1 d. pateikia ją Savivaldybės Tarybai ir skelbia viešai.24. Programoje nurodytas priemones įgyvendina Savivaldybės administracija, Savivaldybės įstaigų vadovai ir jų įgalioti asmenys.25. Programos įgyvendinime dalyvaujančios Savivaldybės institucijos Programos plane numatytas priemones įtraukia į savo veiklos planus.26. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai, atsižvelgdami į kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtaką Programos priemonėms įgyvendinti, teikia Antikorupcijos komisijai motyvuotus pasiūlymus dėl įgyvendinamų Programos priemonių koregavimo ar pakeitimo efektyvesnėmis, detalizuodami jų tikslus, vykdymo procesą ir vertinimo kriterijus.27. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai pasibaigus pusmečiui, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 dienos, pateikia Savivaldybės administracijos darbuotojui, atsakingam už korupcijos prevenciją, informaciją apie Programos priemonių įgyvendinimo eigą, jų veiksmingumą.28. Savivaldybės įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys iki einamųjų metų III ketvirčio pabaigos gali teikti Antikorupcijos komisijai pasiūlymus dėl Programos nuostatų, tikslų ir uždavinių atnaujinimo, priemonių plano keitimo ar (ir) pildymo.29. Atsižvelgus į Antikorupcijos komisijos veiklos ir Programos įgyvendinimo ataskaitą ar sociologų tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas pagal poreikį Tarybos sprendimu gali būti atnaujinama. Programos veiksmingumo stebėseną atlieka Antikorupcijos komisija.30. Programa finansuojama iš patvirtintų bendrųjų savivaldybės biudžeto asignavimų ir kitų finansavimo šaltinių. Prireikus tam tikroms korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti gali būti numatytas papildomas finansavimas.31. Už Programos įgyvendinimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius, kuris užtikrina Savivaldybės administracijos padalinių vedėjų veiksmus, nukreiptus kovai prieš korupcijos apraiškas jų vadovaujamuose padaliniuose. Savivaldybės institucijose, įstaigose ir įmonėse už korupcijos prevenciją atsako jų vadovai.V SKYRIUSBAIGIAMOSIOS NUOSTATOS32. Programa įsigalioja kitą dieną po paskelbimo Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka.33. Programa skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.jurbarkas.lt.34. Šios Programos įgyvendinimo priemonių plano ataskaita viešai skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje. Siekiant veiksmingos korupcijos prevencijos Programos įgyvendinimo, supažindinti su šia Programa visus Savivaldybės administracijos tarnautojus ir darbuotojus per dokumentų valdymo sistemą WebPartner, o biudžetinių ir viešųjų įstaigų ir Savivaldybės kontroliuojamų įmonių vadovus – pasirašytinai.__________________________________PAGE 1PATVIRTINTAJurbarko rajono savivaldybės tarybos2016 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2016–2019 M.PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANASTIKSLAS – didinti skaidrumą, viešumą, mažinti korupcijos prielaidas Jurbarko rajono savivaldybės ir jos įstaigų veiklos srityse.TIKSLO REZULTATO KRITERIJAI:1. tobulinti galiojančius teisės aktus labiausiai korupcijos paveiktose srityse;2. užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų antikorupcinį vertinimą;3. gerinti administracinių paslaugų teikimo, viešųjų (elektroninių) paslaugų administravimo teikimo kokybę;4. skelbti informaciją apie savivaldybių įstaigų darbuotojų tarnybines komandiruotes, tarnybinių automobilių naudojimą savivaldybių įstaigose.1. uždavinys. Didinti sprendimų priėmimo viešumą ir skaidrumą Eil.Nr.Problemos PriemonėVykdytojaiĮvykdymo terminasLaukiamo rezultato kriterijaiLėšų poreikis, tūkst. Eur1.Gyventojų pasyvumas, susipažįstant su priimamais Savivaldybės teisės aktais bei jų projektais.Atlikti gyventojų apklausą, siekiant nustatyti savivaldybės Tarybos, administracijos leidžiamų teisės aktų žinomumą, galimybę iš anksto teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su jų projektais.Tarybos ir mero sekretoriatas,Dokumentų ir viešųjų ryšių skyrius,Teisės ir civilinės metrikacijos skyrius2016–2019 m.Atlikto tyrimo ataskaita;Nustatyti reikalingi komunikavimo būdai ir formos.2.Savivaldybės teisės aktuose pasitaiko spragų, sudarančių prielaidą formuotis korupciniams santykiams.Pagal metodiką atlikti antikorupcinį teisės aktų vertinimą. Ypatingą dėmesį skirti antikorupciniu požiūriu vertinant teisės aktų projektus, dėl kurių gali kilti interesų konfliktas, taip pat kitais visuomenei reikšmingais klausimais.Administracijos direktorius,Antikorupcijos komisija,Išorės konsultantai ir ekspertaiNuolatTeisės aktuose, jų projektuose bus pašalintos korupcijos prielaidos;Atliktų vertinimų kiekis, klausimų reikšmingumas.3.Ne visų Savivaldybės administracijos skyrių, seniūnijų veiklą reglamentuojantys teisės aktai, kita aktuali informacija viešai prieinama visuomenei.Savivaldybės tinklalapyje skelbti visų administracijos skyrių, seniūnijų nuostatus, kitą aktualią ir reikšmingą informaciją.Dokumentų ir viešųjų ryšių skyrius2016 m.Savivaldybės tinklalapyje paskelbti administracijos skyrių, seniūnijų nuostatai.4Nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę Savivaldybės administracijos skyriuose, Savivaldybės įstaigose ar įmonėse.Korupcijos pasireiškimo tikimybės sritis parinkti atsižvelgiant į tyrimų ar audito medžiagą ar kitus kriterijus.Meras, Administracijos direktorius, Centralizuotas vidaus audito skyrius,Antikorupcijos komisija,Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją Savivaldybėje2016–2019 m. iki kiekvienų metų IV ketvirčio pabaigosĮvertinta korupcijos pasireiškimo tikimybė ir parengta išvada.5Kokybiškas ir efektyvus Korupcijos prevencijos įstatymo nuostatos dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį pareigas savivaldybės įstaigoje ar įmonėje, pateikimo įgyvendinimas.Nustatyti sąrašą pareigybių (Savivaldybės administracijoje ir Savivaldybės įmonėse bei įstaigose), į kurias prieš skirdama asmenį Savivaldybė pateiks rašytinį prašymą STT pateikti informaciją apie šias pareigas siekiantį eiti asmenį. Šį sąrašą siūlome skelbti Savivaldybės tinklalapyje.Dokumentų ir viešųjų ryšių skyrius,Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją SavivaldybėjeIki 2017 m. I ketvirčio (atnaujinamas pagal poreikį)Parengtas ir tinklalapyje paskelbtas pareigybių sąrašas.2. uždavinys. Įgyvendinti nacionalinės kovos su korupcija programos savivaldybėms priskirtas priemones6.Savivaldybės institucijų, pavaldžių įstaigų ir įmonių darbuotojų žinių trūkumas, vertinant teisės aktus projektus korupciniu, socialiniu, ekonominiu ir kitais aspektais.Organizuoti Savivaldybės institucijų darbuotojų mokymus dėl teisės aktų projektų vertinimo korupciniu, socialiniu, ekonominiu ir kitais aspektais (NKKP 1.17. priemonė), taip pat korupcijos prevencijos tema.Dokumentų ir viešųjų ryšių skyrius,Teisės ir civilinės metrikacijos skyrius2016–2019 m.Mokymuose dalyvavusių Savivaldybės institucijų, pavaldžių įstaigų ir įmonių darbuotojų skaičius, išklausyto kurso apimtis.7.Neskaidri vaikų priėmimo į ikimokyklinio ugdymo įstaigas tvarkaĮdiegti Jurbarko rajono savivaldybėje interaktyvią vaikų priėmimo į ikimokyklinio ugdymo įstaigas registracijos sistemą (NKKP 7.4. priemonė)Administracijos direktorius,Švietimo, kultūros ir sporto skyriusIki 2018 m.Savivaldybės tinklalapyje įdiegta interaktyvi vaikų priėmimo į ikimokyklinio ugdymo įstaigas registracijos sistema.TIKSLAS – didinti skaidrumą, mažinti ir šalinti korupcijos prielaidas sveikatos priežiūros srityje TIKSLO REZULTATO KRITERIJAI:1) sumažintos smulkiosios korupcijos prielaidos sveikatos priežiūros įstaigose2) gyventojų esamos nuomonės apie korupcijos paplitimą sveikatos priežiūros įstaigose pokytis–sumažės neigiamai vertinančiųjų 10 proc.1. uždavinys. Sumažinti korupcijos veiksnių pasireiškimo galimybes sveikatos priežiūros įstaigose 8.Smulkioji korupcija dažniausiai yra siejama su sveikatos priežiūros įstaigų veikla.8.1. Parengti ir išplatinti Savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigose informacinę medžiagą antikorupcine tema pacientams, kurioje būtų informacija ir apie sveikatos priežiūros finansavimą, privalomąjį sveikatos draudimą, nemokamas sveikatos priežiūros paslaugas draustiesiems asmenims. (lankstinukus–skrajutes ir pan.)Savivaldybės gydytojas,sveikatos priežiūros įstaigos2016–2019 m. parengtos ir atnaujintos informacijos platinimasParengta ir išplatinta informacinė medžiaga8.2. Prisidėti ir dalyvauti Lietuvos medicinos studentų asociacijos (LiMSA) akcijoje „Geriausia padėka gydytojui–Jūsų šypsena“Savivaldybės gydytojas,sveikatos priežiūros įstaigos2016–2019 m.Dalyvavusių akcijoje sveikatos priežiūros įstaigų skaičius8.3. Inicijuoti mokymus sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams korupcijos prevencijos klausimais, supažindinti su galiojančiais teisės aktais korupcijos prevencijos srityjeSveikatos priežiūros įstaigos,Savivaldybės gydytojas2016–2019 m.Mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičiusTIKSLAS – sumažinti korupcijos pasireiškimo prielaidas, didinant teritorijų planavimo ir statybos skaidrumą, sumažinti administracinę naštą paslaugų gavėjamsTIKSLO REZULTATO KRITERIJAI:1) skundų dėl teritorijų planavimo ir leidimų statybos procedūrų atlikimo sumažėjimas1. uždavinys. Užtikrinti skaidrų su teritorijų planavimu ir statyba susijusių dokumentų išdavimą teisės aktų nustatytais terminais9.Pasikeitęs teritorijų planavimo procedūrų reglamentavimas mažai žinomas gyventojams, verslo įmonėms.Savivaldybės administracijos, seniūnijų patalpose esančiuose informaciniuose stenduose, Savivaldybės interneto tinklalapyje nuolat skelbti teritorijų planavimo procedūrų aprašus, nurodant reglamentuojančius teisės aktus. Infrastruktūros ir turto skyriusNuolatStenduose ir interneto tinklalapyje pateikta aktuali informacija apie teritorijų planavimo procedūrų pasikeitimus.10.Maksimaliai sumažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę, Savivaldybei išduodant specialiuosius architektūros reikalavimus.Parengti „Specialiųjų architektūros reikalavimų nustatymo Savivaldybėje metodiką‘‘ (vadovą).Infrastruktūros ir turto skyriusIki 2019 m.Parengta metodikaTIKSLAS – gerinti administracinių ir viešųjų paslaugų kokybę, stiprinti Savivaldybės institucijų antikorupcinį imunitetą (atsparumą korupcijai), didinti viešumą ir atskaitingumą visuomeneiTIKSLO REZULTATO KRITERIJAI:1) atleistų tarnautojų dėl tarnybos pažeidimų kiekis (siektina mažėjimo tendencija). 2) skundų dėl netinkamo gyventojų aptarnavimo (etikos, nekompetentingumo ir pan.) kiekis (siektina mažėjimo tendencija).1. uždavinys. Tobulinti administracinių ir viešųjų paslaugų teikimo ir jų administravimo procedūras, didinant viešųjų paslaugų skaidrumą ir efektyvumą11.Viešųjų ir privačių interesų neatskyrimas yra viena iš korupcijos prielaidų, galinti pasireikšti Savivaldybėje11.1. Kontroliuoti, ar asmenys laiku ir tinkamai pateikia privačių interesų deklaracijas ir, pagal poreikį, juos konsultuoti. Informaciją apie tai periodiškai teikti savivaldybės Antikorupcijos komisijai.Tarybos ir mero sekretoriatas,Teisės ir civilinės metrikacijos skyrius,Administracijos padalinių vadovai, įstaigų, organizacijų, įmonių vadovaiNuolatNustatytų pažeidimų ir suteiktų konsultacijų skaičius11.2. Savivaldybės, jos įstaigų, įmonių interneto svetainėse nuolat pateikti ir atnaujinti viešųjų paslaugų teikimo tvarką (aprašus), reikiamus dokumentus, nuorodas į teisės aktus, reglamentuojančius šių paslaugų teikimą ir administravimą. Dokumentų ir viešųjų ryšių skyrius,Seniūnijų vadovai,Savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovaiNuolatParengtų (atnaujintų) ir paskelbtų paslaugų teikimo aprašų, atmintinių, prašymų formų skaičius11.3. Pasikeitus teisės aktams atnaujinti ir internete pateikti viešųjų paslaugų teikimo atmintines (jei reikalinga tam tikroms paslaugoms), prašymų formas, paslaugų įkainius ir kt.Dokumentų ir viešųjų ryšių skyriusNuolatPastovus visuomenės informavimas apie teikiamas viešąsias paslaugas, jų įkainius.Skatinamas skaidrus ir atviras viešųjų paslaugų teikimas.TIKSLAS – didinti visuomenės nepakantumą korupcijai ir skatinti visuomenę įsitraukti į antikorupcinę veikląTIKSLO REZULTATO KRITERIJAI:1) Savivaldybės korupcijos prevencijos programos žinomumas tarp gyventojų padidės 15 proc.2) Savivaldybės darbuotojų nepakantumas korupcijai padidės iki 15 proc.1. uždavinys. Vykdyti savivaldybės gyventojų ir darbuotojų antikorupcinį švietimą 12.Savivaldybės ir jai pavaldžių institucijų darbuotojai yra nepakankamai kritiški, vertinant korupcinius santykius12.1. Periodiškai atlikti tyrimus, siekiant nustatyti Savivaldybės ir pavaldžių institucijų tarnautojų, kitų darbuotojų požiūrį į korupcijos apraiškas.Antikorupcijos komisija, Dokumentų ir viešųjų ryšių skyrius,Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją Savivaldybėje2017–2019 m.Tyrimų ataskaitos12.2. Konsultuoti Savivaldybės ir jai pavaldžių institucijų (įstaigų, įmonių) darbuotojus korupcijos prevencijos klausimais.Antikorupcijos komisija,Teisės ir civilinės metrikacijos skyrius,Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją savivaldybėjeNuolatMokymų ir konsultacijų bei dalyvavusiųjų dalyvių skaičius13.Savivaldybės gyventojai nepakankamai susipažinę su Savivaldybės korupcijos prevencijos programa.Viešai skelbti Savivaldybės Korupcijos prevencijos programą ir jos įgyvendinimo priemonių planą interneto svetainėje www.jurbarkas.lt skiltyje ,,Korupcijos prevencija“Antikorupcijos komisija,Dokumentų ir viešųjų ryšių skyrius,Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją SavivaldybėjeNuolatUžtikrinamas korupcijos prevencijos priemonių viešumas;Sudaryta galimybė plačiau informuoti visuomenę.14.Korupcijos prevencijos programa turi būti periodiškai atnaujinama, papildoma, atsižvelgiant į įvairių atliktų tyrimų, gaunamų skundų ir nustatytas galimo korupcijos pasireiškimo prielaidas.Periodiškai atlikti gyventojų ir verslininkų nuomonės tyrimus korupcijos pasireiškimo klausimais, įvertinti gaunamus skundus ir atlikti vykdomos veiklos bei priimamų teisės aktų analizę, apibendrinti šių tyrimų rezultatus ir numatyti korupcijos prevencijos priemones.Tarybos ir mero sekretoriatas,Administracijos direktorius,Antikorupcijos komisija,Dokumentų ir viešųjų ryšių skyrius,Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją Savivaldybėje2016–2019 m.Sudaromos prielaidos objektyviai atsižvelgti į galimos korupcijos apraiškas, rengiant Korupcijos prevencijos programos papildymą ar pakeitimus bei koreguojant strateginį plėtros planą.2. uždavinys. Diegti ir įgyvendinti antikorupcinio ugdymo programas15.Savivaldybės gyventojai gana abejingai vertina korupcijos apraiškas.15.1. Vykdyti korupcijos prevencijai skirtą švietimą bendrojo lavinimo mokyklose, kultūros ir švietimo įstaigose.Švietimo, kultūros ir sporto skyriusNuolatMokyklų, kultūros ir švietimo įstaigų, vykdančių korupcijos prevencijai skirtas veiklas, skaičius. Vykdytų korupcijos prevencijai skirtų renginių skaičius15.2. Organizuoti ir rengti neformalaus jaunimo viešus renginius antikorupcine tema.Jaunimo reikalų koordinatoriusKasmet Renginių antikorupcine tema skaičius________________________________PAGE JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOSFINANSŲ SKYRIUSAIŠKINAMASIS RAŠTASPRIE JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO „/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT DĖL JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2016-2019 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS IR PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO“ projekto/////wAAAAAAAA0ATgBPAFcAXwBXAE8AUgBEAF8ARABBAFQARQAAABAAewAkAE4ATwBXAF8AVwBP
AFIARABfAEQAQQBUAEUAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT 2016 m. gegužės 17 d.Jurbarkas1. Parengto projekto tikslai ir uždaviniai.Sprendimo projektas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsnio 3 punktu. Šakines, institucines ir kitas kovos su korupcija programas rengia valstybės ir savivaldybių bei nevalstybinės įstaigos, kurias Nacionalinė kovos su korupcija programa ir kiti norminiai aktai įpareigoja tokias programas parengti.2. Kaip šiuo metu yra sureguliuoti projekte aptarti klausimai.Šiuo metu vadovaujamasi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 648 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 metų tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“3. Kokių pozityvių rezultatų laukiama.4. Galimos neigiamos priimto projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.5. Kokie šios srities aktai tebegalioja (pateikiamas aktų sąrašas) ir kokius galiojančius aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą.Šiuo metu galioja Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 648 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 metų tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“6. Projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados, ekonominiai apskaičiavimai (sąmatos), konkretūs finansavimo šaltiniai.Nėra7. Ar reikalingas projekto antikorupcinis vertinimasNe8. Projekto iniciatorius, autorius ar autorių grupė.Programa buvo svarstyta Antikorupcijos komisijoje. Šiai programai buvo pritarta ir pasiūlytą teikti tvirtinti savivaldybės Tarybai. Sprendimo projektą parengė Finansų skyriaus vyriausioji specialistė Gražina Ilgevičienė9. Kiti, autorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.Nėra10. Sprendimas įteikiamas (kam ir kiek egz.)Antikorupcijos komisijos nariams, Finansų skyriui 1 vnt.Parengė/////wAAAAAAAA0AQwBSAEUAQQBUAE8AUgBfAFMASABPAFcAUwAAABAAewAkAEMAUgBFAEEAVABP
AFIAXwBTAEgATwBXAFMAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT Gražina Ilgevičienė/////wAAAAAAAAkATgBPAFcAXwBEAEEAVABFADEAAAAMAHsAJABOAE8AVwBfAEQAQQBUAEUAMQB9
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA=
FORMTEXT 2016-05-17