DelEgleAntanas Gvildys582012-06-14T08:28:00Z2012-06-14T08:34:00Z2012-06-27T08:06:00Z13969522627Sveikatos apsaugos ministerija1881246219811.5604ProjektasJURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMAS/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT DĖL JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKYMO 2013–2015 METAIS BENDROJO PLANO PATVIRTINIMO/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT 2012 m. birželio 28 d. Nr. /////wAAAAAAAAUAUwBIAE8AVwBTAAAACAB7ACQAUwBIAE8AVwBTAH0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAA==
FORMTEXT TSP-190JurbarkasVadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55–1049; 2008, Nr. 113–4290) 6 straipsnio 5 ir 8 punktais bei 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23–593; 2011, Nr. 38–1804) 58 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktais, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 (Žin., 2011, Nr. 79–3869), Jurbarko rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a: 1. Patvirtinti Jurbarko rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkymo 2013–2015 metais bendrąjį planą (pridedama).2. Įpareigoti Jurbarko rajono savivaldybės administraciją vykdyti savivaldybės mokyklų veiklos stebėseną bei mokinių skaičiaus pokyčius ir esant būtinybei teikti Jurbarko rajono savivaldybės tarybai pasiūlymus dėl bendrojo plano dalies „Jurbarko rajono mokyklų tinklo pertvarkos 2013–2015 metais siūlymų planas“ koregavimo.3. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą laikraštyje „Mūsų laikas“, o visą sprendimą – savivaldybės interneto tinklalapyje www.jurbarkas.lt. /////wAAAAAAAAsAUwBJAEcATgBfAE8ARgBGAEkAQwBFAAAADgB7ACQAUwBJAEcATgBfAE8ARgBG
AEkAQwBFAH0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT Savivaldybės meras/////wAAAAAAAAoAUwBJAEcATgBfAFMASABPAFcAUwAAAA0AewAkAFMASQBHAE4AXwBTAEgATwBX
AFMAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT Ričardas JuškaVizos: Mero pavaduotojas K.ŠimkusAdministracijos direktorius P.VainauskasJuridinio skyriaus vedėja R.VasiliauskienėDokumentų ir viešųjų ryšių skyriaus vyr. specialistė (kalbos tvarkytoja) A.PauliukaitienėParengė/////wAAAAAAAA0AQwBSAEUAQQBUAE8AUgBfAFMASABPAFcAUwAAABAAewAkAEMAUgBFAEEAVABP
AFIAXwBTAEgATwBXAFMAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT Antanas Gvildys/////wAAAAAAAAkATgBPAFcAXwBEAEEAVABFADEAAAAMAHsAJABOAE8AVwBfAEQAQQBUAEUAMQB9
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA=
FORMTEXT 2012-06-27PATVIRTINTA Jurbarko rajono savivaldybės tarybos2012 m. birželio 28 d. spendimu Nr.T2–JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKYMO 2013–2015 METAIS BENDRASIS PLANASĮvadasMokyklų tinklo pokyčiai vyksta nuolat, nes kaitai daro įtaką besikeičiantis mokinių skaičius, naujos gyvenimo realijos, keliami žymiai didesni reikalavimai pačioms mokykloms, o ypač ugdymo organizavimui. Mokyklų tinklas turi būti sureguliuotas taip, kad būtų galima įgyvendinti socialinį teisingumą, lygias galimybes, prieinamumą, veiksmingumą, racionalų išteklių panaudojimą, darnumą, atsakingą valdymą ir aukštą kokybę. Vykdant mokyklų tinklo pertvarką, siekiama įgyvendinti esminį tikslą – turėti mokyklas, kurios užtikrintų mokiniui gerovę, t.y. – kiekvienam besimokančiam būtų suteiktos kuo aukštesnės kokybės, leidžiančios sėkmingai toliau mokytis kitose mokyklose, profesionalios paslaugos ir sudaryta saugi aplinka mokykloje. Gerovę gali užtikrinti tik šiuolaikiška, gerai aprūpinta naujausiomis mokymo priemonėmis mokykla, turinti aktyvius ir naujovių ieškančius bei jas įgyvendinančius pedagogus, sveikatai saugią aplinką ir sutvarkytą edukacinę bei sporto bazę. Lietuvoje jau daugelį metų vyksta mokyklų tinklo pertvarkos pokyčiai. Juos sąlygoja ne tik spartus mokinių skaičiaus mažėjimas ar nuolatinis naujų technologijų atsiradimas, bet ir valstybės keliami vis didesni reikalavimai ugdymui bei skiriamų lėšų dydis. Mokyklų tinklo pertvarkos programas rengti inicijuoja ir reglamentuoja Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai. 2011 m. birželio 29 d. priimtas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr. 768 „Dėl mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, kuriuo nurodoma, kad savivaldybės turi parengti savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012–2015 metų bendruosius planus.Jurbarko rajono mokyklų tinklo kaitą lemia ne tik bendri visai šaliai veiksniai (socialinė-ekonominė infrastruktūra, demografinė situacija ir valstybės švietimo politika), bet ir geografinis rajono miestelių ir juose esančių mokyklų pasiskirstymas. Pavieniai mokyklų tinklo pertvarkos darbai pradėti vykdyti 1991 m. Nuo 1996 m. ši veikla planuojama kryptingai, išanalizavus visus mokyklų tinklą sąlygojančius veiksnius. 2005 m. buvo parengtas ir savivaldybės Tarybos patvirtintas Jurbarko rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkymo iki 2012 metų bendrasis planas, kuris 2008 m. buvo pakoreguotas. Pagal šį planą buvo numatyta mokyklų tinklo pertvarka 2005–2012 metais bei įpareigota savivaldybės administracija 2012 m. inicijuoti Jurbarko rajono mokyklų tinklo pertvarkymo bendrojo plano rengimą 2013 ir vėlesniems metams. Vadovaudamasi mokyklų tinklo formavimą reglamentuojančiais teisės aktais ir atsižvelgdama į savivaldybės poreikius bei galimybes, Jurbarko rajono savivaldybė nuolat vykdė mokyklų tinklo kaitą. Dėl spartesnio nei numatyta mokinių skaičiaus mažėjimo dalis mokyklų pertvarkos darbų buvo atlikta anksčiau negu planuota. 2012 m. baigta vidurinių mokyklų pertvarka, sukurtas optimalus gimnazijų tinklas, išplėtotas priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo paslaugų teikimas, tačiau dar nėra pakankamai racionaliai sutvarkytas ir veiksmingas pagrindinių mokyklų tinklas. 2011 m. pabaigoje Jurbarko rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyrius rajono mokyklose vykdė apklausas dėl ugdymo organizavimo ir įstaigų perspektyvos iki 2016 m. Visose mokyklose sudarytos darbo grupės, kurių pagrindinė veikla – svarstyti mokyklų tinklo pertvarką reglamentuojančius dokumentus, įvertinti teikiamus projektus, vykdyti informacijos sklaidą savo bendruomenėje ir teikti pasiūlymus savivaldybės darbo grupei. Jurbarko rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkymo 2013–2015 metais bendruoju planu (toliau – Bendrasis planas) siekiama įgyvendinti ugdymo programas, nuolat atnaujinti mokymosi bazę, optimaliai sureguliuoti mokinių skaičių klasėse, sutvarkyti mokinių vežiojimo reikalus, spręsti mokytojų įdarbinimo reikalus, prognozuoti nenaudojamų pastatų ar patalpų pritaikymą kitoms reikmėms. Bendrasis planas įteisins siekiamybę, kad visi mokiniai gautų aukštos kokybės ugdymo paslaugas, reikiamą psichologinę, socialinę, specialiąją ir profesinio informavimo pagalbą ir sėkmingai įgytų pageidaujamą išsilavinimą.2. Demografinis ir socialinis švietimo poreikių tenkinimo kontekstas 2012 m. sausio 1 d. Lietuvos Respublikos statistikos departamento duomenimis, Jurbarko rajone gyveno 32 442 žmonių. Per pastaruosius septynerius metus (nuo duomenų, paskelbtų 2005 m. Bendrajame plane) gyventojų skaičius rajone sumažėjo 4170 (11,39 proc.). Jurbarko rajono gyventojų migracijos saldo buvo visuomet neigiamas. Gyventojų skaičiaus mažėjimą lėmė žmonių išvykimas gyventi į kitus mietus ir rajonus bei užsienį, taip pat ir natūralaus gyventojų prieaugio mažėjimas. Nuo 1990 m. nuolat mažėja naujagimių skaičius: 1990 m. gimė 604, 2000 m. – 373, o 2010 m. – 260 vaikų. Per paskutinius 10 metų (2002–2011 m.) gimstamumas sumažėjo 12,42 proc. Gimusių vaikų skaičius stabilizavosi 2004–2009 metais (užregistruoti 322–302 per metus gimę vaikai). 2010 m. užregistruota 260 gimusių vaikų, o 2011 m. – 282 gimę vaikai. Tačiau kasmet apie 40 rajone užregistruotų vaikų yra gimę užsienyje. Jeigu išliks tokios gimstamumo tendencijos, tai galima daryti prielaidą, kad rajone 2015 m. gims apie 220 vaikų. Rajono plotas – 1507 kv. km. Vidutinis gyventojų tankumas rajone yra 21,5 žmogus/kv.km. (šalyje – 49 žmonės/kv.km). Miesto gyventojai sudaro 39,68 proc. visų rajono gyventojų (2005 m. – 38,3 proc.), o šalyje – 66,91 proc.Gyventojų iki 15 metų amžiaus Jurbarko rajone 2011 m. gyveno 5529 asmenys (plg. 2001 m. – 8518, 2005 m. – 7296 asmenys). Mokyklinio amžiaus vaikų skaičiaus tendencija – nuolatinis mažėjimas. Per pastaruosius 5 metus (2006–2011 m.) sumažėjo 1363 mokyklinio amžiaus vaikais (25,04 proc.). Mokyklos prognozuoja, kad 2015–2016 m. m., palyginus su 2011–2012 m.m., mokyklinio amžiaus vaikų skaičius sumažės dar 754 (18,48 proc. per 4 metus). Vidutinis mokinių tankumas 2012 m. – 2,7 mokinio/kv.km. (2005 m. – 4,04 mokinio/kv.km).2011 m. rajone buvo 5529 nesulaukę darbingo amžiaus (0–15 metų) gyventojai, t.y.16,71 proc. visų gyventojų (plg. 2005 m. – 19,9 proc.), darbingo amžiaus gyventojų – 20243, t.y. 61,19 proc. visų gyventojų (plg. 2005 m. – 58,3 proc.), o pensinio amžiaus gyventojų – 7308 gyventojai, t.y. 22,1 proc. visų gyventojų (plg. 2005 m. – 21,8 proc.).Tauragės teritorinės darbo biržos Jurbarko skyriuje 2012 m. gegužės 1 d. buvo įregistruota 3090 bedarbių, tai yra 15,3 proc. nuo darbingo amžiaus rajono gyventojų (nedarbas). Palyginus su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu, šis rodiklis padidėjo 0,9 proc. punkto. 2012 m. sausio–balandžio mėnesiais užregistruotos 604 laisvos darbo vietos. 9 proc. darbingo amžiaus asmenų iki 25 metų amžiaus yra bedarbiai, t.y. 13,9 proc. nuo registruotų bedarbių skaičiaus. Palyginus su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu šis rodiklis taip pat padidėjo 0,9 proc. punkto. 72 registruoti bedarbiai yra absolventai (praėjusiais metais tuo pačiu metu buvo 105 absolventai). 16,6 proc. registruotų bedarbių yra įgiję aukštąjį išsilavinimą.2012 m. gegužės 1 d. duomenimis socialines pašalpas gauna 2169 savivaldybėje gyvenančios šeimos, kuriose auga 1762 vaikai. Socialines pašalpas gaunančių asmenų skaičius nuo 2012 m. pradžios rajone sparčiai didėja. 2012 m. vasario mėn. pašalpas gaunančių šeimų buvo 1703, 2011 m. spalio mėn. – 1224, o tų pačių metų balandžio mėn. – 1676. Tokį spartų didėjimą lemia pasikeitusios Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nuostatos. Dažniausiai socialines pašalpas gauna tos šeimos, kurių nariai suaugusieji turi tik pradinį ar pagrindinį išsilavinimą. Didėjantis gyventojų skurdas labai trukdo tinkamai įgyvendinti švietimo prieinamumo ir lygių galimybių principus. Nemokamai maitinamų mokinių skaičius 2012 m. sausio 1 d. duomenimis, buvo 2293, t.y. 53,2 proc. visų mokinių (2011 m. sausio 1 d. – 52,5 proc., 2004 m. – apie 44 proc.). Socialinės rizikos šeimų apskaitoje 2012 m. sausio 1 d. buvo 128 šeimos, kuriose augo 295 vaikai (t.y. 4,5 procentai rajone gyvenančių vaikų). 101 šios kategorijos šeima gyveno kaime. Per 2011 metus į socialinės rizikos šeimų apskaitą buvo įrašytos 25 šeimos, kuriose augo 44 vaikai. Socialinės rizikos šeimų skaičius nemažėja. Pagrindinės įrašymo į apskaitą priežastys – žalingi tėvų įpročiai ir socialinių įgūdžių stoka. 94 vaikams nustatyta globa (rūpyba).Rajono gyventojų tautinė sudėtis yra tokia: lietuvių – 98,7 proc., rusų – 0,5 proc., kitų tautybių – 0,8 proc. Mokytis tautinių mažumų kalbomis rajone visiškai nėra poreikio.Jurbarko rajone mažėjant mokyklinio amžiaus vaikų skaičiui, keitėsi mokyklų statusas ir dydis. Lyginant 2004 m. rugsėjo 1 d. ir 2012 m .rugsėjo 1 d. duomenis mokyklų skaičius mažėja nuo 27 iki 21. 2005 m. parengtas strateginis dokumentas – Jurbarko rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkymo iki 2012 metų bendrasis planas.2006 m. įvykdyta Jurbarko Naujamiesčio vidurinės mokyklos ir Jurbarko jaunimo mokyklos reorganizacija (po šios reorganizacijos liko dirbti Jurbarko Naujamiesčio vidurinė mokykla su jaunimo klasėmis). Atlikti Eržvilko vidurinės mokyklos ir Girdžių pagrindinės mokyklos struktūriniai pakeitimai (itin sumažėjus mokinių skaičiui, buvo nutrauktas pradinio ugdymo paslaugos teikimas Eržvilko vidurinės mokyklos Kartupių ir Rutkiškių skyriuose bei Girdžių pagrindinės mokyklos Pavidaujo skyriuje).2007 m. reorganizuotos Šimkaičių ir Stakių pagrindinės mokyklos (pastaroji prijungta prie Šimkaičių pagrindinės mokyklos ir suformuotas šioje mokykloje Stakių skyrius). Pakeistas Jurbarko A. Sodeikos vaikų muzikos mokyklos pavadinimas į naują pavadinimą – Jurbarko Antano Sodeikos meno mokykla – ir suformuotos pirmosios choreografijos bei dailės klasės. Eržvilko vidurinėje mokykloje drauge su vidurinio ugdymo programa pradėti įgyvendinti profesinio mokymo programos moduliai.2008 m., atsižvelgiant į mokinių skaičiaus bei ugdymo planų reikalavimų pokyčius, buvo patikslintas Jurbarko rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkymo iki 2012 metų bendrasis planas, kuriame numatyta mokyklų tinklo pertvarka iki 2012 metų pabaigos. Veiklą baigė Pašaltuonio pagrindinė mokykla.2009 m. Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazija baigė pertvarką ir buvo įteisintas keturmetės gimnazijos statusas. Veiklą baigė Armeniškių pagrindinė mokykla ir jos Vosbutų skyrius, Vertimų pagrindinė mokykla ir jos Žindaičių skyrius, Šimkaičių Jono Žemaičio pagrindinės mokyklos Paulių skyrius.2010 m. Eržvilko vidurinė mokykla pertvarkyta į gimnaziją. Veiklą baigė Šimkaičių Jono Žemaičio pagrindinės mokyklos Stakių skyrius. Veliuonos Antano ir Jono Juškų vidurinėje mokykloje drauge su vidurinio ugdymo programa pradėti įgyvendinti profesinio mokymo programos moduliai.2011 m. pradėta Jurbarko Naujamiesčio ir Jurbarko Vytauto Didžiojo vidurinių mokyklų vidaus struktūros pertvarka.2012 m. priimti sprendimai dėl Jurbarko Naujamiesčio ir Jurbarko Vytauto Didžiojo vidurinių mokyklų pertvarkymo į Jurbarko Naujamiesčio ir Jurbarko Vytauto Didžiojo pagrindines mokyklas, Jurbarko „Ąžuoliuko“ darželio-mokyklos pertvarkymo į Jurbarko „Ąžuoliuko“ mokyklą, Varlaukio Juozapo Gudavičiaus pagrindinės mokyklos reorganizavimo (prijungiant prie Eržvilko gimnazijos ir paliekant Varlaukio skyrių), suaugusiųjų formaliojo švietimo skyriaus įsteigimo Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazijoje. Jurbarko rajono Veliuonos Antano ir Jono Juškų vidurinė mokykla pertvarkyta į gimnaziją.2012 m. rugsėjo 1 d. Jurbarko rajono savivaldybės mokyklų tinklas: 3 gimnazijos (viena su skyriumi), 15 pagrindinių mokyklų, 1 darželis-mokykla (su skyriumi), 1 vaikų lopšelis-darželis ir 1 neformaliojo švietimo įstaiga. Rajono mokyklose ir jų skyriuose (išskyrus 4 įstaigas, esančias Jurbarko mieste) sudarytos galimybės teikti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo paslaugas. Mokyklos nelankantiems ikimokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams mokyklos teikia pagalbą ir konsultacijas dėl ugdymo.Savivaldybės teritorijoje yra Smalininkų technologijų ir verslo mokykla, įgyvendinanti pagrindinio, vidurinio ugdymo ir profesinio mokymo programas. Taip pat šioje įstaigoje veikia skyrius, skirtas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams ir įgyvendinantis šiems mokiniams pritaikytas pradinio ir pagrindinio ugdymo programas. Viešvilėje yra vaikų globos namai.Dviem pamainom dirbančių mokyklų rajone nėra.Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo poreikiai tenkinami pakankamai. Didesnė problema yra Eržvilko seniūnijoje, kurios teritorijoje esančioje gimnazijoje nėra sukomplektuota nė viena atskira ikimokyklinio ugdymo vaikų grupė. Itin mažėja suaugusiųjų, besimokančių pagal formaliojo ugdymo programas, skaičius. Pagrindinė priežastis – labai mažas X klasių mokinių skaičius po mokyklos baigimo toliau nesimoko arba iškart pradeda dirbti (2008 m. tokių buvo 4,62 proc., 2009 m. – 2,6 proc., 2010 m. – 2,39 proc. ir 2011 m. – 4,78 proc.). Kita priežastis – iki šiol nesudarytos sąlygos atokesnių miestelių ir kaimų suaugusiesiems savo gyvenamose vietose įgyti pagrindinį ar vidurinį išsilavinimą (pagal mokyklų pateiktus duomenis, tokio mokymosi paklausa labai nedidelė, todėl dėl nepakankamo pageidaujančiųjų mokytis skaičiaus tose vietovėse neįmanoma sukomplektuoti atskirų klasių). Pagalbą mokiniams, jų tėvams ir pedagogams teikia Jurbarko švietimo centras. Be edukacinių, kvalifikacijos kėlimo ir profesinio informavimo bei konsultavimo paslaugų, yra teikiama įvairiapusė pedagoginė-psichologinė pagalbą. Jurbarko švietimo centre kaip struktūrinis padalinys veikianti Pedagoginė psichologinė tarnyba nuosekliai didina specialiųjų poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių asmenų ugdymosi veiksmingumą, įvertina asmens specialiuosius ugdymosi poreikius, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas. Realiai rajono mokyklose iki 10 proc. mokinių yra specialiųjų poreikių (Pasaulinės sveikatos organizacijos duomenimis, specialiųjų poreikių vaikų yra nuo 10 iki 20 proc. nuo bendro vaikų skaičiaus). Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimas padidina mokymosi sėkmingumą.2012 m. sausio 1 d. duomenimis, rajono mokyklose ir Jurbarko švietimo centre dirbo pagalbos specialistai: 16 įstaigų – logopedai (10 etatų), 9 įstaigose – specialieji pedagogai (6 etatai), 10 įstaigų – psichologai (4,25 etato), 19 įstaigų – socialiniai pedagogai (16 etatų). Taip pat įstaigose dirbo 6 mokytojo padėjėjai ir 5 sveikatos priežiūros specialistai. Mokykloms labai reikalingi, tačiau dėl darbuotojų trūkumo nepanaudoti 4 psichologų etatai ir 1 logopedo etatas. Mokyklų skaičiaus kaitai, jų įgyvendinamoms programoms tiesioginės įtakos turi mokinių skaičius. Savivaldybei priklausančių mokyklų mokinių skaičius, palyginus 1999–2000 m. m. (6800 mokinių), 2005–2006 m. m. (5750 mokinių) ir 2011–2012 (4080 mokinių), sparčiai mažėjo. Pastaruosius ketverius mokslo metus vidutiniškai per metus sumažėja 183 mokiniais (plg., ketverių metų laikotarpio vidurkis 2005 m. duomenimis buvo – 166 mokiniai). I–IV klasėse mokinių skaičiaus mažėjimas stabilizavosi, tačiau sparčiai mažėjo V–X klasių mokinių skaičius. Mokinių skaičiaus prognozės Jurbarko rajone 2012–2016 metais (pagal 2012 m. vasario 1 d. mokyklų pateiktus duomenis):Mokslo metaiMokinių skaičius pagal klasių koncentrusIš viso mokiniųI–IV klasėsV–VIII klasėsIX–X klasėsXI–XII klasės2011 09 011160138088465640802012 09 011104133181663738882013 09 011057128578555536822014 09 011004119882350435292015 09 01937114877346833262016 09 0192210547304373143Mokinių skaičiaus mažėjimą lemia mokinių išvykimas su tėvais į užsienį. Per paskutiniuosius trejus metus oficialiai dėl išvykimo į užsienį išsiregistravo 37 mokiniai. Tuo tarpu iš užsienio į rajoną sugrįžo tik 4 mokiniai.Informacija apie ugdymo organizavimą ir rezultatus viešai skelbiama mokyklų internetinėse svetainėse. Nuo 2008 m. dalį apibendrintos informacijos apie ugdymo organizavimą ir rezultatus Švietimo skyrius pateikia savivaldybės internetinės svetainės www.jurbarkas.lt dalyje „Švietimas“ (ypač skyriuje – „Bendra informacija“).Rajono bendrojo lavinimo mokyklose vidutiniškai per paskutiniuosius trejus metus:1. Pagrindinį išsilavinimą įgyja ir gauna išsilavinimo pažymėjimą 95,9 proc. dešimtokų nuo išklausiusiųjų X klasės programą.2. Vidurinį išsilavinimą įgyja ir gauna brandos atestatą – 96,5 proc. abiturientų nuo išklausiusiųjų XII klasės programą. 3. Kurso kartoti paliekama 0,53 proc. mokinių nuo bendro mokinių skaičiaus.Tolimesnis buvusių X ir XII klasės mokinių mokymasis (skaičiuojama procentais nuo išsilavinimo dokumentus gavusiųjų skaičiaus rugsėjo 1 d. duomenimis):KlasėsTolimesnė veikla2008 metai2009 metai2010 metai2011 metaiX (II gimnazijos)Mokosi XI (III gimnazijos) klasėse66,0570,672,4769,41Mokosi profesinio mokymo mokyklose26,0124,723,3623,86XII (IV gimnazijos)Mokosi aukštosiose mokyklose Iš jų universitetinėse aukštosiose80,1880,375,4466,8424,0063,147,3042,42Mokosi profesinio mokymo mokyklose6,8211,511,6713,11Ugdymo organizavimui ir kokybei itin didelę įtaką turi mokytojai. Tik gera mokytojų dalykinė ir profesinė kompetencija, gebėjimas sieti visuomenės lūkesčius su finansinėmis galimybėmis gali padėti vaikams ir jaunuoliams pasirengti ateityje gyventi prisitaikant prie sparčios socialinės, ekonominės ir kultūrinės kaitos.Mokytojų kvalifikacija – vienas svarbiausių ugdymo kokybės veiksnių. Pagal 2011 m. spalio 1 d. registrą rajono mokyklose dirbo 486 mokytojai (skaičiuoti tik pirmosiose pareigose dirbantys pedagogai). Atestuota – 416, t.y. 85,6 proc. mokytojų (plg., 2005 m. rajone – 77,6 proc., 2010 m. šalyje – 82,2 proc.). Vyresniojo mokytojo kvalifikacinę kategoriją buvo įgiję 67,4 proc. (2005 m. – 75,5 proc.), mokytojo metodininko – 24,5 proc. (2005 m. – 17 proc.), mokytojo eksperto – 1 proc. (2005 m. – 0,4 proc.) pedagogų iš kvalifikacinę kategoriją turinčių mokytojų.Mokytojų ir mokinių skaičiaus santykis ir mokinių skaičius klasėje yra vieni iš rodiklių, kuriuos didinant mažinamos išlaidos ugdymo planų įgyvendinimui. 2011–2012 m. m. rajono mokyklose vienam mokytojo etatui (18 val. dydžio darbo krūviui) vidutiniškai teko 8,5 mokiniai (palyginimui 2004–2005 m. m. – 7 mokiniai). Vidutinis mokinių skaičius klasėje (klasės komplekte):PozicijaMetaiVidutinis mokinių skaičiusI–IV klasių koncentreV–X (I–II gimnazijos) klasių koncentreXI–XII (I–II gimnazijos) klasių koncentreJurbarko rajone2012–2013 (prognozė)17,11417,226,5Jurbarko rajone2011–201217,313,817,526,3Jurbarko rajone2010–201116,714,317,624,3Lietuvoje (be didžiųjų miestų)2010–201118,415,518,824,1Lietuvoje2010–201120,117,220,624,92011–2012 m.m. iš visų rajone dirbančių mokytojų 4 procentai yra jaunesni nei 30 metų, o 12 procentų mokytojų – pensinio amžiaus.Vykdant mokyklų struktūrinius pertvarkymus bei sparčiai mažėjant mokinių skaičiui, dalis mokytojų netenka darbo arba mažėja jų darbo krūvis. Pagal 2011 m. lapkričio mėn. mokyklų ir Švietimo skyriaus turimas prognozes, 2012–2015 metais 8 rajono mokyklose (trijose Jurbarko miesto mokyklose, Gausantiškių Antano Valaičio, Juodaičių, Raudonės, Varlaukio Juozapo Gudavičiaus ir Vytėnų pagrindinėse mokyklose) darbo neteks 39 mokytojai. Išliks itin didelė įsidarbinimo (įdarbinimo) problema, nes pagal mokyklų prognozes, 2012–2015 metais tik 7 įstaigos planuoja 2012–2015 metais įdarbinti mokytojus, auklėtojus ir pagalbos specialistus:MokyklaSpecialybėEtato dydisGausantiškių Antano Valaičio pagrindinė mokykla Geografijos mokytojas0,5Juodaičių pagrindinė mokyklaPsichologasFizikos mokytojasBiologijos mokytojas0,250,330,33Raudonės pagrindinė mokyklaPsichologas0,25Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinė mokyklaPsichologas0,25Viešvilės pagrindinė mokyklaLogopedasPsichologas0,50,25Jurbarko „Ąžuoliuko“ darželis - mokyklaAuklėtojas1Jurbarko vaikų lopšelis – darželis „Nykštukas“Auklėtojas 1Rajono mokyklose dėl specialistų nebuvimo neišnaudoti dar 3 psichologo etatai. 2012 m. persikvalifikuoja 6, o pageidauja persikvalifikuoti 3 pedagogai. 14 rajono pedagoginį darbą dirbančių asmenų neturi pedagogo kvalifikacijos. 2012 m. Lietuvoje pradedamas įgyvendinti projektas „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra“, todėl pedagogo profesinės kvalifikacijos neturintys mokytojai ją gali įgyti per šį projektą.Atsižvelgiant į mokyklų pasiūlą, galima konstatuoti, kad darbo netenkantys pedagogai galėtų būti įdarbinti tik steigiant naujas darbo vietas, atleidžiant iš darbo neturinčius reikiamos kvalifikacijos pedagogus arba siūlant mokytojams pensininkams atsisakyti darbo. 3. Mokyklų pastatų būklė ir mokinių vežiojimasTinkama mokyklų pastatų ir patalpų būklė yra svarbus ugdymo sąlygų ir kokybės veiksnys. Jurbarko rajono savivaldybės taryba mokyklų atnaujinimui skiria itin didelį dėmesį. Itin geras mokymosi sąlygas turi Raudonės ir Skirsnemunės Jurgio Baltrušaičio pagrindinių mokyklų mokiniai. Nuo 2005 metų rekonstrukcija arba kapitalinis remontas vykdytas Jurbarko Naujamiesčio vidurinėje mokykloje, Klausučių Stasio Santvaro ir Viešvilės pagrindinėse mokyklose, Jurbarkų darželyje-mokykloje, Jurbarko „Ąžuoliuko“ darželyje-mokykloje ir Jurbarko vaikų lopšelyje-darželyje „Nykštukas“. Daliniai remonto darbai atlikti daugelyje rajono mokyklų, ypač Veliuonos Antano ir Jono Juškų vidurinėje mokykloje, Smalininkų Lidijos Meškaitytės ir Šimkaičių Jono Žemaičio pagrindinėse mokyklose. 2007–2008 metais įgyvendintas investicinis projektas „Mokymosi aplinkos modernizavimas Jurbarko rajono mokyklose“ – 18 Jurbarko rajono mokyklų rekonstruota 42 gamtos mokslų kabinetų, atnaujinta techninė įranga, įsigytos ir sukomplektuotos chemijos, fizikos, biologijos mokymui reikalingos priemonės. Vykdomi Seredžiaus daugiafunkcio centro projektavimo darbai ir numatytos šio centro pastatymo darbų finansavimo galimybės. Išlieka didelė problema dėl Jurbarko Naujamiesčio vidurinės mokyklos 2007–2008 metais pradėtų rekonstrukcijos darbų užbaigimo (trūksta 1,4 mln. litų, rašyti įvairūs finansavimo projektai, tačiau lėšų negauta). Ne visose mokyklose geros ir saugios darbo sąlygos mokiniams bei mokytojams. Dalyje mokyklų reikia keisti langus ir grindis, atnaujinti sanitarinius mazgus, tvarkyti stogus, rekonstruoti šildymo, elektros, vandentiekio ir kanalizacijos sistemas. Tik šešios įstaigos iš dalies yra pritaikytos mokytis ir ugdytis neįgaliems vaikams. Leidimus-higienos pasus turi visos rajono mokyklos, išskyrus dvi įstaigas. Jurbarko Naujamiesčio vidurinė mokykla leidimo-higienos paso negauna, nes mokyklos klasėse nebaigti apdailos darbai, grindų danga susidėvėjusi, nelygi sporto aikštyno bėgimo takų danga ir kt. Seredžiaus Stasio Šimkaus pagrindinė mokykla leidimo-higienos paso negauna, nes reikalavimų neatitinka dalis kabinetų, nėra atskirų rūbinių ir sporto salės su persirengimo kambariais, dušais bei tualetais ir kt.Pastatų remontui, patalpų sutvarkymui pagal higieninius reikalavimus bei pritaikymui neįgaliems vaikams 2013–2015 metais reikia daugiau nei 14,5 mln. litų. Iš jų: pastatų ir komunikacijų renovacijai – 11,8 mln. litų, apsaugos nuo gaisrų sistemų įrengimui – 1,1 mln. litų, patalpų pritaikymui negalią turintiems mokiniams – 0,4 mln. litų. Mokyklų sporto bazės atnaujinimui reikia 3 mln. litų. Lėšų remontui poreikis 2013–2015 metais pagal mokyklas: Mokyklos pavadinimasLėšų poreikis pastatų remontui (tūkst. litų)Lėšų poreikis sporto bazės sutvarkymui(tūkst. litų)Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazija21091Eržvilko gimnazija5417Veliuonos Antano ir Jono Juškų gimnazija20246Jurbarko Naujamiesčio pagrindinė mokykla 14171550Jurbarko Vytauto Didžiojo pagrindinė mokykla3650370Gausantiškių Antano Valaičio pagrindinė mokykla14037Girdžių pagrindinė mokykla224362Juodaičių pagrindinė mokykla16970Klausučių Stasio Santvaro pagrindinė mokykla2526Raudonės pagrindinė mokykla--Seredžiaus Stasio Šimkaus pagrindinė mokykla342-Skirsnemunės Jurgio Baltrušaičio pagrindinė mokykla27-Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinė mokykla784-Šimkaičių Jono Žemaičio pagrindinė mokykla 318178Vadžgirio pagrindinė mokykla7525Viešvilės pagrindinė mokykla10438Vytėnų pagrindinė mokykla1611Jurbarko „Ąžuoliuko“ mokykla14955Jurbarkų darželis-mokykla38521Jurbarko vaikų lopšelis-darželis „Nykštukas“ 597250Jurbarko Antano Sodeikos meno mokykla2500-Dalis reikiamų remontui lėšų yra planuojamos Jurbarko rajono 2011–2015 metų strateginiame plėtros plane, siekiant įvykdyti šio plano 1 sritį „Saugi ir aktyvi bendruomenė“, o ypač 1.2. tikslą „Užtikrinti sklandų ugdymo procesą rajono ugdymo įstaigose“. Rengiama kasmetinė finansavimo programa „Vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų ugdymas“, kurioje numatyti prioritetiniai darbai ir lėšos, reikalingos šiems darbams atlikti.Aktualūs mokinių vežiojimo reikalai. 2011 m. spalio 1 d. Jurbarko rajone toliau negu 3 km nuo mokyklos gyveno 1465 mokiniai. Vežiojama į mokyklą 35,4 proc. visų rajono mokinių. Nepavežami 8 mokiniai (Jurbarko Vytauto Didžiojo vidurinėje mokykloje – 3, Eržvilko gimnazijoje – 5). Didžiausias vežiojamų mokinių skaičius yra: Eržvilko gimnazijoje (83,7 proc. visų mokinių), Varlaukio Juozapo Gudavičiaus pagrindinėje mokykloje (75 proc. visų mokinių), Veliuonos Antano ir Jono Juškų vidurinėje mokykloje (63,6 proc. visų mokinių), Gausantiškių Antano Valaičio pagrindinėje mokykloje (63,4 proc. visų mokinių), Šimkaičių Jono Žemaičio pagrindinėje mokykloje (62,4 proc. visų mokinių), Vytėnų pagrindinėje mokykloje (57,5 proc. visų mokinių) ir Juodaičių pagrindinėje mokykloje (55,1 proc. visų mokinių). Mažiausias poreikis pavežti mokinius yra Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinėje mokykloje (6,78 proc. visų mokinių), Jurbarko Vytauto Didžiojo vidurinėje mokykloje (9,8 proc. visų mokinių). Jurbarkų darželiui-mokyklai ir šios įstaigos Rotulių skyriui realiai nėra poreikio vežioti mokinius.Neišspręstas gyvenančių arčiau nei 3 km nuo mokyklos, bet didelę ir labai didelę negalią turinčių Jurbarko „Ąžuoliuko“ darželio-mokyklos mokinių pavėžėjimas. Mokykloms nepasiseka galutinai sureguliuoti mokinų vežiojimo ir papildomojo ugdymo užsiėmimų grafikų. Dalis mokinių yra priversti rinktis labai nedaug papildomojo ugdymo užsiėmimų ar net jų atsisakyti, kad galėtų vežėjų transportu parvažiuoti į namus.Reorganizuojant švietimo įstaigas, mokinių pavėžėjimo problema yra sprendžiama. Visų pirma siekiama, kad mokiniai kuo patogesniu laiku atvažiuotų į artimiausią jiems esančią mokyklą. Mokiniams, kurie pasirenka mokymąsi tolimesnėje mokykloje, ne visada įmanoma suderinti vežiojimo grafikus. Atskirais atvejais yra sudarytos galimybės vežioti į mokyklą mokinius patiems tėvams ir už tai pagal nustatytą tvarką gauti kompensaciją. Rajone veikia keleivinio transporto veiklos Jurbarko rajono savivaldybėje koordinavimo komisija, kuri analizuoja transporto panaudojimo problemas. Dėl 2013–2015 metais vykdomos mokyklų tinklo reorganizacijos ir klasių komplektavimo problemų reikės beveik 110 tūkstančių litų lėšų mokinių vežiojimui:MetaiLėšų poreikis (litais)Priežastys, dėl kurių gali reikėti mokinių vežiojimui papildomų lėšųDėl mokyklų tinklo pertvarkosDėl IX–X klasių neformavimoIš viso2013(rugsėjis–gruodis)4 0008 80012 8001. Dėl galimo išvykimo mokytis į gimnazijas ir vykdomos vienos mokyklos pertvarkos iki 10 mokinių išvyks mokytis į kitas mokyklas.2. Trijose mokyklose gali būti nesukomplektuotos IX klasės, todėl 22 mokiniai turės mokytis kitose mokyklose2014(rugsėjis– gruodis)(sausis– gruodis)6 80010 0003 20022 00042 0001. Dėl galimo išvykimo mokytis į gimnazijas ir vykdomos dviejų mokyklų pertvarkos iki 17 mokinių išvyks mokytis į kitas mokyklas.2. Vienoje mokykloje gali būti nesukomplektuota IX klasė, todėl 8 mokiniai turės mokytis kitose mokyklose.3. Dėl 2013 m. įvykdytos pertvarkos ir klasių nekomplektavimo2015(rugsėjis–gruodis)(sausis–birželis)(sausis– gruodis)6 00017 00010 80013 2008 00055 0001. Keturiose mokyklose gali būti nesukomplektuotos IX klasės, todėl 27 mokiniai turės mokytis kitose mokyklose.2. Dėl 2013 m. įvykdytos pertvarkos ir klasių nekomplektavimo,3. Dėl 2014 m. įvykdytos pertvarkos ir klasių nekomplektavimo.2013–201543 80066 000109 800Atsižvelgiant į tai, kad 2013–2015 metais sparčiai mažės mokinių skaičius (o drauge ir važinėjančių į mokyklą mokinių), bendra išlaidų suma, skiriamų mokinių vežiojimui, dėl vykdomos pertvarkos neturėtų padidėti. 4. Esamos švietimo būklės privalumai ir trūkumaiPrivalumai:1. Įsteigtos 3 gimnazijos.2. Sudarytos geros sąlygos organizuoti formalųjį ir neformalųjį švietimą.3. Sėkmingai vykdoma vidurinio ugdymo su profesijos moduliais programa. 4. Aktyvi mokyklų pilietinė, kultūrinė ir pažintinė veikla.5. Geri mokinių mokymosi pasiekimai ir sėkmingas tolimesnis X klasių mokinių mokymasis bei abiturientų įstojimas į aukštąsias mokyklas.6. Aštuoniose mokyklose naudojamas elektroninis dienynas.7. Itin išplėtotas įstaigų, teikiančių ikimokyklinį ugdymą, tinklas (realiai visoms kaimo mokykloms sudarytos sąlygos organizuoti ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą).8. Veikia Jurbarko Antano Sodeikos meno mokykla, o mokinių sportinį lavinimą vykdo Jurbarko kūno kultūros ir sporto centras. Šias įstaigas lanko ne tik Jurbarke gyvenantys, bet ir kitų rajono vietovių mokiniai (jiems važinėjimo išlaidos kompensuojamos).9. Dirba Jurbarko švietimo centras, teikiantis mokyklų bendruomenėms ir rajono visuomenei neformaliojo švietimo, profesinio informavimo paslaugas bei pedagoginę- psichologinę pagalbą.10. Nemaža dalis mokyklų turi gerą materialinę bazę ir edukacinę aplinką, atitinkančią šiuolaikinius reikalavimus mokyklai.11. Visi reorganizuotų ar uždarytų mokyklų mokiniai, gyvenantys toliau kaip 3 kilometrai, pavežami į mokyklą ir iš mokyklos; jie mokymąsi tęsia didesnėse, geriau mokymo priemonėmis aprūpintose mokyklose, daugiau privalomųjų dalykų pamokų jiems veda specialistai, pagerėjusi mokinių ugdymo kokybė.12. Didžioji dalis mokytojų (apie 92 proc.), dėl mokyklų reorganizacijos ar uždarymo netekę darbo, dirba kitose mokyklose.13. Nėra dviem pamainomis dirbančių mokyklų.14. Tinkama bendroji rūpinimosi mokiniais politika, teikiama reikiama švietimo pagalba ir kuriama saugi mokykla.15. Gera mokyklų vadovų ir pavaduotojų kompetencija, aukšta mokytojų kvalifikacija.16. Stiprėja mokyklos vaidmuo vietos bendruomenėje.Trūkumai ir pavojai:1. Sparčiai mažėja mokinių skaičius.2. Ne visose mokyklose sukomplektuota visa pagalbos mokiniui specialistų komanda. Trūksta psichologų ir logopedų, kurie galėtų profesionaliai ir operatyviai spręsti mokinių problemas ir teiktų kvalifikuotą konsultacinę, metodinę pagalbą pedagogams, mokykloms ir tėvams.3. Mokyklose lėtai vykdomas ugdymo turinio individualizavimas ir diferencijavimas, nepakankamai skiriama veiklų ugdymo kokybės gerinimui.4. 2011–2012 m. m. rajono mokyklose buvo 12 jungtinių klasių komplektų, kuriuose mokosi dviejų klasių mokiniai. Mažėjant mokinių skaičiui, didėja tokių jungtinių klasių skaičiaus augimo tikimybė.5. Nėra papildomojo ugdymo įstaigos, kuri ugdytų mokinių gabumus teatro srityje ir išduotų Švietimo ir mokslo ministerijos pripažintą mokslo baigimo pažymėjimą. 6. Nepakankamai išplėtota suaugusiųjų bendrojo ugdymo sistema (tik gyvenantys Jurbarko mieste ir jo apylinkėse suaugusieji gali įgyti pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą).7. Nevisiškai sukurta tinkama edukacinė ugdytinių ir mokinių ugdymo aplinka mokyklų teritorijose.8. Vis daugiau mokytojų dirba keliose įstaigose, o tai kelia pavojų ugdymo(-si) proceso kokybei.9. Dalies mokinių žema mokymosi motyvacija, stokojama socialinių gebėjimų ir elgesio kultūros.10. Nepalankus socialinis kontekstas (daug ekonominių ir socialinių problemų, didėja socialiai remtinų ir probleminių šeimų skaičius).11. Dalis tėvų nepakankamai rūpinasi savo vaikų mokymusi bei elgesiu ir nėra iniciatyvūs, bendradarbiaudami su mokyklos bendruomene.12. Seredžiaus Stasio Šimkaus ir Vytėnų pagrindinės mokyklos neturi sporto salės, Veliuonos Antano ir Jono Juškų vidurinei mokykloje nėra aktų salės, nesuremontuotos Jurbarko Naujamiesčio ir Jurbarko Vytauto Didžiojo vidurinių mokyklų aktų salės. 13. 2011–2012 m. m. rajono mokyklose pagal Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką yra 274 tuščios mokymosi vietos (jeigu būtų neatsižvelgiama į mokyklos specifiką ir skaičiuojamas mokinių skaičiaus vidurkis klasėje 20, tai tuščiai finansuojama beveik 14 klasių komplektų ir jų išlaikymui išleidžiama apie 900 tūkstančių litų). Šią problemą mažina dalyje rajono mokyklų klasių esantis didesnis mokinių skaičiaus vidurkis negu numatyta Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje (susumavus skirtumas sumažėja iki 45 tuščių mokymosi vietų).14. Dėl didelio skaičiaus važinėjančių mokinių labai sunku organizuoti neformalųjį švietimą. Nepakankamai sutvarkyta mokinių vežiojimo sistema. Daliai mokinių neįmanoma lankyti papildomojo ugdymo užsiėmimų. 15. Mokyklose didelė dalis kabinetų nesuremontuota ir neįrengta pagal šiuolaikinius reikalavimus.16. Pernelyg lėtai atnaujinama kompiuterinė įranga.17. Nepakankamas mokyklos bendradarbiavimas su mokinių tėvais ir metodinės bei pedagoginės pagalbos teikimas jiems.18. Netobula mokinių vežiojimo išlaidų kompensavimo tvarka (išlaidos kompensuojamos ir tiems I–VIII klasių mokiniams, kurie mokosi ne artimiausioje mokykloje).19. Mokyklos turi nemažai nenaudojamų ir nereikalingų pastatų, kurių priežiūrai ir apsaugai trūksta lėšų. 5. Mokyklų tinklo pertvarkos strateginis tikslas, uždaviniai ir pagrindinių rezultatų rodikliaiStrateginis Jurbarko rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos tikslas – sudaryti prielaidas ir sąlygas, kad visos rajono mokyklos užtikrintų mokiniui gerovę. Tikslingai ir teisingai paskirstant intelektualinius, materialinius ir finansinius išteklius mokiniui turi būti suteiktos kuo aukštesnės kokybės profesionalios paslaugos ir sudaryta saugi aplinka mokykloje.Uždaviniai, kurių realizavimas leistų veiksmingiausiai įgyvendinti pertvarkos tikslą:1. Sureguliuoti mokyklose ir klasėse mokinių skaičių.2. Pagerinti pedagoginio personalo kokybinę sudėtį.3. Pagerinti mokinių mokymosi bazę.4. Pasirūpinti saugiu mokinių vežiojimu.Jurbarko rajono mokyklų tinklo pertvarkos strateginio tikslo ir uždavinių įgyvendinimui matuoti nustatomi pagrindinių rezultatų rodikliai 2014–2015 mokslo metams:Tikslas ir uždaviniaiPagrindiniai rezultatų rodikliaiRealus 2010–2011 mokslo metų rodiklisPlanuotas 2011–2012 mokslo metų rodiklis (pagal 2005 m. prognozę)Planuojamas 2014–2015 mokslo metų rodiklisTikslas. Sudaryti prielaidas ir sąlygas, kad visos rajono mokyklos užtikrintų gerovę mokiniui.94,1 proc. mokinių įgijo pagrindinį išsilavinimą ir gavo išsilavinimo pažymėjimą96 proc. mokinių įgis pagrindinį išsilavinimą ir gaus išsilavinimo pažymėjimą96,1 proc. mokinių įgis pagrindinį išsilavinimą ir gaus išsilavinimo pažymėjimą93,27 proc. įgijusiųjų pagrindinį išsilavinimą mokinių tęsia mokymąsi toliauNe mažiau kaip 95 proc. įgijusiųjų pagrindinį išsilavinimą mokinių tęs mokymąsi toliauNe mažiau kaip 95 proc. įgijusiųjų pagrindinį išsilavinimą mokinių tęs mokymąsi toliau23,8 proc. X klasės mokinių mokosi technologinėse gimnazijose arba profesinio mokymo įstaigose50 proc. X klasės mokinių mokysis technologinėse gimnazijose arba profesinio mokymo įstaigose30 proc. X klasės mokinių mokysis technologinėse gimnazijose arba profesinio mokymo įstaigose50,5 proc. IX–XII klasių mokinių mokosi gimnazijų klasėseNe mažiau kaip 70 proc. IX–XII klasių mokinių mokysis gimnazijų klasėseNe mažiau kaip 70 proc. IX–XII klasių mokinių mokysis gimnazijų klasėse95,9 proc. mokinių įgijo vidurinį išsilavinimą nuo išklausiusiųjų XII klasės kursąNe mažiau kaip 98 proc. mokinių įgis vidurinį išsilavinimą nuo išklausiusiųjų XII klasės kursąNe mažiau kaip 98 proc. mokinių įgis vidurinį išsilavinimą nuo išklausiusiųjų XII klasės kursąKursą kartojo 0,71 proc. mokiniųKursą kartos ne daugiau kaip 0,3 proc. mokiniųKursą kartos ne daugiau kaip 0,3 proc. mokiniųVisi pageidaujantys lanko priešmokyklinio ugdymo grupesVisi pageidaujantys lankys priešmokyklinio ugdymo grupesVisi pageidaujantys lankys priešmokyklinio ugdymo grupesVienoje Jurbarko miesto vidurinėje mokykloje yra sudarytos sąlygos mokytis suaugusiesiemsVisiems suaugusiesiems bus sudarytos sąlygos mokytis pagal bendrojo ugdymo programasVisose Jurbarko rajono gimnazijose bus sudarytos sąlygos mokytis suaugusiesiemsJurbarko švietimo centro pedagoginė psichologinė tarnyba teikia paslaugas visoms mokyklomsJurbarko švietimo centro pedagoginė psichologinė tarnyba teiks paslaugas visoms mokyklomsJurbarko švietimo centro pedagoginė psichologinė tarnyba teiks paslaugas visoms mokyklomsIškritusių iš švietimo sistemos asmenų iki 16 metų nėra (išskyrus asmenis, išvykusius į užsienį)Iškritusių iš švietimo sistemos asmenų iki 16 metų nebus (išskyrus asmenis, išvykusius į užsienį)Iškritusių iš švietimo sistemos asmenų iki 16 metų nebus (išskyrus asmenis, išvykusius į užsienį)Uždavinys. Sureguliuoti mokyklose ir klasėse mokinių skaičių.Vidutinis mokinių skaičius klasėje mieste – 24, kaime – 12,82.Vidutinis mokinių skaičius klasėje ne mažesnis kaip 25,7 (mieste), 15 (kaime)Vidutinis mokinių skaičius klasėje ne mažesnis kaip 25 (mieste), 14 (kaime)Ne daugiau kaip dviejų pradinių klasių mokiniams pamokos vedamos vienu metu. Yra 5 jungtinės klasės V–VIII klasių grupėjeNe daugiau kaip dviejų pradinių klasių mokiniams pamokos bus vedamos vienu metu ir nebus nė vienos V–VIII jungtinės klasėsNe daugiau kaip dviejų pradinių klasių mokiniams pamokos bus vedamos vienu metu, bus pavienių jungtinių V–VIII klasiųUždavinys. Pagerinti pedagoginio personalo kokybinę sudėtį.90 proc. mokomųjų dalykų pamokų veda mokytojai specialistaiNe mažiau kaip 90 proc. mokomųjų dalykų pamokų ves mokytojai specialistaiNe mažiau kaip 92 proc. mokomųjų dalykų pamokų ves mokytojai specialistai86,4 proc. mokytojų yra atestuotiNe mažiau kaip 85 proc. mokytojų bus atestuotiNe mažiau kaip 87 proc. mokytojų bus atestuotiVisose mokyklose dirba ne mažiau kaip po du pagalbos mokiniui specialistus (išskyrus Gausantiškių Antano Valaičio ir Varlaukio Juozapo Gudavičiaus pagrindines mokyklas, kuriose dirba tik socialinis pedagogas)Visose mokyklose dirbs specialiojo ugdymo specialistų komandos (logopedas, socialinis pedagogas, psichologas, specialusis pedagogas)Visose mokyklose dirbs specialiojo ugdymo specialistų komandos (ne mažiau kaip po du specialistus)Uždavinys. Pagerinti mokinių mokymosi bazę ir pasirūpinti saugiu jų vežiojimu.40 proc. mokyklų pastatų visiškai (arba dalinai) atnaujinta ir atitinka 90–100 proc. mokyklos tipui keliamus reikalavimus60 proc. mokyklų pastatų bus visiškai atnaujinta ir atitiks 90–100 proc. mokyklos tipui keliamus reikalavimus60 proc. mokyklų pastatų bus visiškai atnaujinta ir atitiks 90–100 proc. mokyklos tipui keliamus reikalavimus1 kompiuteris 5,9 mokiniams 1 kompiuteris ne daugiau kaip 10 mokinių1 kompiuteris ne daugiau kaip 4 mokiniamsAštuoni mokiniai, gyvenantys toliau kaip 3 km nuo mokyklos, yra nepavežami (arba 1 kartą per dieną pavežami)Visi toliau kaip 3 km nuo mokyklos gyvenantys kaimo mokiniai pavežami ir turi galimybę lankyti papildomojo ugdymo renginiusVisi toliau kaip 3 km nuo mokyklos gyvenantys kaimo mokiniai pavežami ir turi galimybę lankyti papildomojo ugdymo renginiusInterneto ryšys veikia visose mokyklose ir mokyklos-darželio skyriujeInterneto ryšys veikia visose mokyklose ir skyriuoseInterneto ryšys veikia visose mokyklose ir skyriuose6. Numatomas mokyklų tinklo pertvarkos vertinimasSprendimaiSocialinis poveikisEkonominis poveikisSuformuotas optimalus švietimo įstaigų tinklas savivaldybėjeVisi vaikai bei suaugusieji gali gauti formaliojo ir (ar) neformaliojo švietimo paslaugas.Švietimui skirtos lėšos naudojamos racionaliau. Nepanaudotos tuščių mokymosi vietų ir nesuformuotų klasių finansavimo lėšos skiriamos ugdymo kokybei ir mokymo bazei gerinti. Sumažėjusios 1 mokinio mokymo išlaidos.Pagerinta pedagogų kokybinė sudėtisMokinius moko didesnis aukštesnės kvalifikacijos specialistų skaičius ir dėl to mokiniai pasiekia geresnių mokymosi rezultatų.Padidėja lėšų poreikis pedagogų perkvalifikavimui ir kvalifikacijos tobulinimui.Užtikrintos lygios mokymosi galimybės ir garantuota aukštesnė ugdymo kokybėVisi vaikai turi sąlygas pasirengti mokyklai ir pradėti ją lankyti. Visiems, kuriems reikia, teikiama pedagoginė, socialinė pedagoginė, psichologinė, specialioji pedagoginė, profesinio informavimo ir konsultavimo bei kita pagalba. Gerėja specialiųjų poreikių mokinių ugdymo kokybė. Mažėja mokinių, kurie palieka mokyklą, nebaigę pagrindinio ugdymo, arba kartoja kursą. Visi mokiniai pagal savo gebėjimus gauna kokybišką ugdymą. Daugiau mokinių ir suaugusiųjų įgyja pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą bei sėkmingai mokosi toliau. Gerėja žinių patikrinimų ir egzaminų rezultatai. Mažiau lėšų išleidžiama antramečiams ir trečiamečiams mokyti. Mažiau mokama bedarbio pašalpų. Atnaujinti mokyklų pastatai, gerėja švietimo aprūpinimasDidesnis mokinių skaičius mokosi atnaujintuose mokyklų pastatuose, šiltesnėse klasėse ir turi daugiau modernių mokymo priemonių.Lėšos skiriamos tik perspektyvioms mokykloms. Daugiau lėšų skiriama ugdymo proceso modernizavimui.Vežiojami visi mokiniai, kurie gyvena toliau kaip 3 km nuo mokyklosGeros ugdytinių ir mokinių ugdymo(si) bei mokymo(-si) sąlygos. Sumažėjęs mokinių ir jų tėvų nesaugumo jausmas.Didėja savivaldybės biudžeto išlaidos.7. Mokyklų tinklo pertvarkos strateginio tikslo ir uždavinių įgyvendinimo finansinis pagrindimasJurbarko rajono savivaldybė, atsižvelgdama į vykdomus mokyklų tinklo pertvarkos darbus bei siekdama sudaryti kuo geresnes sąlygas mokiniams ugdytis, planuoja įstaigų tinklo pertvarkos metu nepanaudotas ir sutaupytas lėšas panaudoti švietimo reikmėms. Dalis finansuotinų darbų numatyta Jurbarko rajono 2011–2015 metų strateginiame plėtros plane. Kasmetinėje finansavimo programoje „Vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų ugdymas“ taip pat bus numatyti darbai, susiję su šio plano įgyvendinimu. 8. Planuojama mokyklų tinklo pertvarka 2013 – 2015 metaisPlanuojama Jurbarko rajono mokyklų tinklo pertvarka 2013–2015 metais pateikiama Jurbarko rajono mokyklų tinklo pertvarkos 2013–2015 metais siūlymų plane (pridedamas). ______________PAGE I variantas JURBARKO RAJONO MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS 2013–2015 METAIS SIŪLYMŲ PLANASMokyklos (skyriaus) pavadinimas1. Mokyklos tipas2. Steigėjas3.Vykdomos ugdymo programos*Įstaigos statusas 2013–2015 metais (veikla, pertvarkos būdai, etapai, skyrių steigimas)Planuojama pertvarkos pabaigos dataSituacija po pertvarkos:1. Mokyklos pavadinimas2. Mokyklos tipas 3. Vykdomos ugdymo programos* Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazija1. Gimnazija2. Savivaldybės taryba 3. 5,6,9,10Pertvarka nevykdoma.Jurbarko rajono Eržvilko gimnazijaJurbarko rajono Eržvilko gimnazijos Varlaukio skyrius1. Gimnazija2. Savivaldybės taryba3. 1–7, 9, 10 (skyriuje – 1–3, 9, 10)Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka gimnazijos skyriaus veiklos bei mokinių skaičiaus I–IV klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl šio skyriaus tolimesnės veiklos **.Jurbarko rajono Veliuonos Antano ir Jono gimnazija Jurbarko rajono Veliuonos Antano ir Jono Juškų gimnazijos Gausantiškių skyrius Jurbarko rajono Veliuonos Antano ir Jono Juškų gimnazijos Juodaičių skyrius1. Gimnazija2. Savivaldybės taryba3. 1–7, 9, 10Reorganizuojama, prijungiant Jurbarko r. Gausantiškių Antano Valaičio pagrindinę mokyklą ir Jurbarko r. Juodaičių pagrindinę mokyklą (suformuojami skyriai). Švietimo skyrius kasmet atlieka gimnazijos skyrių veiklos bei mokinių skaičiaus I–VIII klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl šių skyrių tolimesnės veiklos **. 2014 09 011.Jurbarko rajono Veliuonos Antano ir Jono Juškų gimnazija 2. Gimnazija3. 1-7, 9, 10 (skyriuose – 1–4, 9, 10)Jurbarko Naujamiesčio pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 3–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus IX–X klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl šių klasių komplektavimo.Jurbarko Vytauto Didžiojo pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 3–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus IX–X klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl šių klasių komplektavimo.Jurbarko r. Gausantiškių Antano Valaičio pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–5, 9, 10Reorganizuojama, prijungiant prie Jurbarko rajono Veliuonos Antano ir Jono Juškų gimnazijos.2014 09 011. Jurbarko rajono Veliuonos Antano ir Jono Juškų gimnazijos Gausantiškių skyrius2 -3. 1–4, 9, 10Jurbarko r. Girdžių pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus I–X klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl mokyklos tolimesnės veiklos.Jurbarko r. Juodaičių pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–5, 9, 10Reorganizuojama, prijungiant prie Jurbarko rajono Veliuonos Antano ir Jono Juškų gimnazijos.2014 09 011. Jurbarko rajono Veliuonos Antano ir Jono Juškų gimnazijos Juodaičių skyrius2 -3. 1–4, 9, 10Jurbarko r. Klausučių Stasio Santvaro pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus I–X klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl mokyklos tolimesnės veiklos.Jurbarko r. Raudonės pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus I–X klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl mokyklos tolimesnės veiklos.Jurbarko r. Seredžiaus Stasio Šimkaus pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–5, 9, 10Pertvarkoma į pagrindinę mokyklą – daugiafunkcį centrą.2013 09 011. Jurbarko r. Seredžiaus Stasio Šimkaus pagrindinė mokykla – daugiafunkcis centras2.Pagrindinė mokykla3. 1–5, 9, 10Jurbarko r. Skirsnemunės Jurgio Baltrušaičio pagrindinė mokyklaJurbarko r. Skirsnemunės Jurgio Baltrušaičio pagrindinės mokyklos Vytėnų skyrius1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–5, 9, 10Reorganizuojama, prijungiant Jurbarko r. Vytėnų pagrindinę mokyklą (suformuojamas skyrius). Švietimo skyrius kasmet atlieka mokyklos skyriaus veiklos bei mokinių skaičiaus I–VIII klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl šio skyriaus tolimesnės veiklos **.2013 09 011. Jurbarko r. Skirsnemunės Jurgio Baltrušaičio pagrindinė mokykla2. Pagrindinė mokykla3. 1–5, 9, 10 (skyriuje – 1–4, 9, 10)Jurbarko r. Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 1–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus IX–X klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl mokyklos tolimesnės veiklos.Jurbarko r. Šimkaičių Jono Žemaičio pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 1–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma.Jurbarko r. Vadžgirio pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 1–5, 9,10Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus I–X klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl mokyklos tolimesnės veiklos.Jurbarko r. Vytėnų pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 1–5, 9, 10Reorganizuojama, prijungiant prie Jurbarko r. Skirsnemunės Jurgio Baltrušaičio pagrindinės mokyklos.2013 09 011. Jurbarko r. Skirsnemunės Jurgio Baltrušaičio pagrindinės mokyklos Vytėnų skyrius2. Skyriaus statusas3. 1–4, 9, 10Jurbarko r. Viešvilės pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 1–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma.Jurbarko „Ąžuoliuko“ mokykla 1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 1–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma.Jurbarko r. Jurbarkų darželis-mokyklaJurbarko r. Jurbarkų darželio-mokyklos Rotulių skyrius1. Darželis-mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–3, 9, 10 (skyriuje – 1–3, 9, 10)Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka darželio-mokyklos skyriaus mokinių skaičiaus I–IV klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl šio skyriaus tolimesnės veiklos **.Jurbarko vaikų lopšelis-darželis „Nykštukas“1.Ikimokyklinio ugdymo mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 1–2, 10Pertvarka nevykdoma.Jurbarko Antano Sodeikos meno mokykla1.Neformaliojo vaikų švietimo mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 10Vykdoma vidaus struktūros pertvarka – formuojamas teatro skyrius.2015 09 011. Jurbarko Antano Sodeikos meno mokykla2. Neformaliojo vaikų švietimo mokykla3. 10Smalininkų technologijų ir verslo mokykla1. Profesinė mokykla2. Švietimo ir mokslo ministerija3. 8–10***Viešvilės vaikų globos namai1. –2. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija3. 1, 2, 10***Pastabos:* Ugdymo programos: 1 – ikimokyklinio ugdymo, 2 – priešmokyklinio ugdymo, 3 – pradinio ugdymo, 4 – pagrindinio ugdymo (I koncentro, t.y. V-VIII klasių), 5 – pagrindinio ugdymo (II koncentro, t.y. IX-X klasių), 6 – vidurinio ugdymo, 7 – vidurinio ugdymo su profesinio mokymo moduliais, 8 – profesinio mokymo, 9 – specialiojo pradinio ir (arba) pagrindinio ugdymo, 10 – neformaliojo švietimo. ** Skyriuje pertvarka nebus vykdoma, jeigu užteks pagal Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką paskirtų lėšų ir bus suformuotos ne mažiau kaip dvi pradinės jungtinės ar atskiros klasės (jeigu vykdoma pradinio ugdymo programa) arba suformuotos ne mažiau kaip penkios jungtinės ar atskiros klasės (jeigu vykdoma pradinio ir pagrindinio ugdymo (I koncentro) programa). *** Sprendimą dėl įstaigos tipo, reorganizavimo būdų ir etapų priima įstaigos steigėjas.____________________II variantasJURBARKO RAJONO MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS 2013–2015 METAIS SIŪLYMŲ PLANASMokyklos (skyriaus) pavadinimas1. Mokyklos tipas2. Steigėjas3.Vykdomos ugdymo programos*Įstaigos statusas 2013–2015 metais (veikla, pertvarkos būdai, etapai, skyrių steigimas)Planuojama pertvarkos pabaigos dataSituacija po pertvarkos:1. Mokyklos pavadinimas2. Mokyklos tipas 3. Vykdomos ugdymo programos* Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazija1. Gimnazija2. Savivaldybės taryba 3. 5,6,9,10Pertvarka nevykdoma.Jurbarko rajono Eržvilko gimnazijaJurbarko rajono Eržvilko gimnazijos Varlaukio skyrius1. Gimnazija2. Savivaldybės taryba3. 1–7, 9, 10 (skyriuje – 1–3, 9, 10)Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka gimnazijos skyriaus veiklos bei mokinių skaičiaus I–IV klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl šio skyriaus tolimesnės veiklos **.Jurbarko rajono Veliuonos Antano ir Jono gimnazija 1. Gimnazija2. Savivaldybės taryba3. 1–7, 9, 10Pertvarka nevykdoma.Jurbarko Naujamiesčio pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 3–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus IX–X klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl šių klasių komplektavimo.Jurbarko Vytauto Didžiojo pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 3–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus IX–X klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl šių klasių komplektavimo.Jurbarko r. Gausantiškių Antano Valaičio pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–5, 9, 10Sprendimą dėl mokyklos tolimesnės veiklos Savivaldybės taryba priims 2014 m.Jurbarko r. Girdžių pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus I–X klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl mokyklos tolimesnės veiklos.Jurbarko r. Juodaičių pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–5, 9, 10Sprendimą dėl mokyklos tolimesnės veiklos Savivaldybės taryba priims 2014 m.Jurbarko r. Klausučių Stasio Santvaro pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus I–X klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl mokyklos tolimesnės veiklos.Jurbarko r. Raudonės pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus I–X klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl mokyklos tolimesnės veiklos.Jurbarko r. Seredžiaus Stasio Šimkaus pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–5, 9, 10Pertvarkoma į pagrindinę mokyklą – daugiafunkcį centrą.2013 09 011. Jurbarko r. Seredžiaus Stasio Šimkaus pagrindinė mokykla – daugiafunkcis centras2.Pagrindinė mokykla3. 1–5, 9, 10Jurbarko r. Skirsnemunės Jurgio Baltrušaičio pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma.Jurbarko r. Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 1–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus IX–X klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl mokyklos tolimesnės veiklos.Jurbarko r. Šimkaičių Jono Žemaičio pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 1–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma.Jurbarko r. Vadžgirio pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 1–5, 9,10Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus I–X klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl mokyklos tolimesnės veiklos.Jurbarko r. Vytėnų pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 1–5, 9, 10Sprendimą dėl mokyklos tolimesnės veiklos Savivaldybės taryba priims 2013 m.Jurbarko r. Viešvilės pagrindinė mokykla1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 1–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma.Jurbarko „Ąžuoliuko“ mokykla 1. Pagrindinė mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 1–5, 9, 10Pertvarka nevykdoma.Jurbarko r. Jurbarkų darželis-mokyklaJurbarko r. Jurbarkų darželio-mokyklos Rotulių skyrius1. Darželis-mokykla2. Savivaldybės taryba3. 1–3, 9, 10 (skyriuje – 1–3, 9, 10)Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo skyrius kasmet atlieka darželio-mokyklos skyriaus mokinių skaičiaus I–IV klasėse pokyčių stebėseną ir esant reikalui inicijuoja siūlymus savivaldybės Tarybai dėl šio skyriaus tolimesnės veiklos **.Jurbarko vaikų lopšelis-darželis „Nykštukas“1.Ikimokyklinio ugdymo mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 1–2, 10Pertvarka nevykdoma.Jurbarko Antano Sodeikos meno mokykla1.Neformaliojo vaikų švietimo mokykla2. Savivaldybės taryba 3. 10I variantas – „Vykdoma vidaus struktūros pertvarka – formuojamas teatro skyrius“.II variantas – „Vykdoma vidaus struktūros pertvarka“.III variantas – „Vykdoma vidaus struktūros pertvarka (nedidinant išlaidų iš savivaldybės biudžeto keičiama esama mokyklos struktūra ir formuojamas teatro skyrius)“.2015 09 011. Jurbarko Antano Sodeikos meno mokykla2. Neformaliojo vaikų švietimo mokykla3. 10Smalininkų technologijų ir verslo mokykla1. Profesinė mokykla2. Švietimo ir mokslo ministerija3. 8–10***Viešvilės vaikų globos namai1. –2. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija3. 1, 2, 10***Pastabos:* Ugdymo programos: 1 – ikimokyklinio ugdymo, 2 – priešmokyklinio ugdymo, 3 – pradinio ugdymo, 4 – pagrindinio ugdymo (I koncentro, t.y. V-VIII klasių), 5 – pagrindinio ugdymo (II koncentro, t.y. IX-X klasių), 6 – vidurinio ugdymo, 7 – vidurinio ugdymo su profesinio mokymo moduliais, 8 – profesinio mokymo, 9 – specialiojo pradinio ir (arba) pagrindinio ugdymo, 10 – neformaliojo švietimo. ** Skyriuje pertvarka nebus vykdoma, jeigu užteks pagal Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką paskirtų lėšų ir bus suformuotos ne mažiau kaip dvi pradinės jungtinės ar atskiros klasės (jeigu vykdoma pradinio ugdymo programa) arba suformuotos ne mažiau kaip penkios jungtinės ar atskiros klasės (jeigu vykdoma pradinio ir pagrindinio ugdymo (I koncentro) programa). *** Sprendimą dėl įstaigos tipo, reorganizavimo būdų ir etapų priima įstaigos steigėjas.____________________JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS ŠVIETIMO SKYRIUSAIŠKINAMASIS RAŠTASPRIE JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO „DĖL JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKYMO 2013–2015 METAIS BENDROJO PLANO PATVIRTINIMO“ projektO2012 m. birželio 12 d.Jurbarkas1. Parengto projekto tikslai ir uždaviniai.Teikti kokybiškesnes ir efektyvesnes ugdymo paslaugas mokiniams, racionaliai ir efektyviai panaudoti turimus išteklius, nuosekliai tvarkyti Jurbarko rajono mokyklų tinklą.2. Kaip šiuo metu yra sureguliuoti projekte aptarti klausimai.Galioja 2005 m. parengtas strateginis dokumentas – Jurbarko rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkymo iki 2012 metų bendrasis planas bei 2008 m. patikslintas Jurbarko rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkymo iki 2012 metų bendrasis planas.3. Kokių pozityvių rezultatų laukiama.Gerės mokinių ugdymo kokybė. Bus sutvarkyta teisinė bazė.4. Galimos neigiamos priimto projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta. Neigiamų pasekmių neturėtų būti.5. Kokie šios srities aktai tebegalioja (pateikiamas aktų sąrašas) ir kokius galiojančius aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą.Reglamentuojantys teisės aktai pateikti sprendimo projekte. 6. Projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados, ekonominiai apskaičiavimai (sąmatos), konkretūs finansavimo šaltiniai.Jurbarko rajono savivaldybės mero 2012 m. kovo 30 d. potvarkiu Nr. V3-17 „Dėl darbo grupės sudarymo“ sudaryta darbo grupė išanalizavo rajono švietimo įstaigų kaitos problemas, diskutavo su itin nedidelį mokinių skaičių turinčių mokyklų atstovais, vertino gautus mokyklų prašymus bei pateiktą informaciją. Realiai dėl mokyklų pertvarkos 2013–2015 metais papildomų lėšų reikės mokinių pavėžėjimui (apie 110 tūkstančių litų).7.Ar reikalingas projekto antikorupcinis vertinimas (užpildyti 2010-02-25 Tarybos sprendimo Nr. T2-39 1 priedą).Vertinimas nereikalingas.8. Projekto iniciatorius, autorius ar autorių grupė.Dokumento svarstymą su suinteresuotomis institucijomis vykdė Savivaldybės tarybos mero sudaryta darbo grupė, sprendimo projektą paruošė Švietimo skyriaus vedėjas.9. Kiti, autorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.Nėra.10. Sprendimas įteikiamas (kam ir kiek egz.).1 egz. Švietimo skyriui. Mokykloms sprendimo kopija gali būti siunčiama el.paštu. Švietimo skyriaus vedėjas Antanas GvildysPAGE