DelEgleJurbarkas1422012-07-30T13:30:00Z2012-11-13T09:20:00Z2012-11-13T13:05:00Z122513314327Sveikatos apsaugos ministerija119783938212ProjektasJURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMAS/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT DĖL JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO /////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT 2012 m. lapkričio 29 d. Nr. /////wAAAAAAAAUAUwBIAE8AVwBTAAAACAB7ACQAUwBIAE8AVwBTAH0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAA==
FORMTEXT TSP-321JurbarkasVadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55–1049; 2008, Nr. 113–4290) 16 straipsnio 2 dalies 36 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24–596; 2004, Nr. 4–47) 8 straipsniu ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 (Žin., 2001, Nr. 42–1455; 2004, Nr. 96–3531), Jurbarko rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:1.Patvirtinti Jurbarko rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisykles (pridedama).2. Pripažinti netekusiu galios Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2010 m. lapkričio 18 d. sprendimą Nr. T2-289 „Dėl Jurbarko rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“.3. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą laikraštyje „Mūsų laikas“, o visą sprendimą savivaldybės interneto tinklalapyje www.jurbarkas.lt./////wAAAAAAAAsAUwBJAEcATgBfAE8ARgBGAEkAQwBFAAAADgB7ACQAUwBJAEcATgBfAE8ARgBG
AEkAQwBFAH0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT Savivaldybės meras/////wAAAAAAAAoAUwBJAEcATgBfAFMASABPAFcAUwAAAA0AewAkAFMASQBHAE4AXwBTAEgATwBX
AFMAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT Ričardas JuškaVizos: Administracijos direktorius P.VainauskasJuridinio skyriaus vedėja R.VasiliauskienėDokumentų ir viešųjų ryšių skyriaus vyr. specialistė (kalbos tvarkytoja) A.PauliukaitienėParengė/////wAAAAAAAA0AQwBSAEUAQQBUAE8AUgBfAFMASABPAFcAUwAAABAAewAkAEMAUgBFAEEAVABP
AFIAXwBTAEgATwBXAFMAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT Audronė Stoškienė/////wAAAAAAAAkATgBPAFcAXwBEAEEAVABFADEAAAAMAHsAJABOAE8AVwBfAEQAQQBUAEUAMQB9
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA=
FORMTEXT 2012-11-14PATVIRTINTAJurbarko rajono savivaldybės tarybos2012 m. lapkričio 29 d. sprendimu Nr.JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLĖSI. BENDROSIOS NUOSTATOSJurbarko rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) nustato Jurbarko rajono savivaldybės biudžeto (toliau vadinama – Savivaldybės biudžetas) rengimo, tvirtinimo ir vykdymo procedūras, asignavimų valdytojų teises ir pareigas, asignavimų pakeitimo ir atskaitomybės sudarymo principus.Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) ir kituose teisės aktuose, susijusiuose su Savivaldybės biudžeto rengimu, tvirtinimu ir vykdymu, vartojamas sąvokas.Savivaldybės biudžetui sudaryti ir vykdymo atskaitomybei rengti naudojamos Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintos formos, institucijų, atsakingų už valstybinių (valstybės perduotų savivaldybėms) funkcijų vykdymą, metodiniai nurodymai ir formos bei Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacija. Savivaldybės biudžeto teisinis pagrindas yra Jurbarko rajono savivaldybės tarybos (toliau vadinama – savivaldybės Taryba) priimti sprendimai dėl atitinkamų biudžetinių metų Savivaldybės biudžeto patvirtinimo. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos šių įstaigų programų sąmatos.Savivaldybės biudžeto asignavimai yra naudojami Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymui ir kitiems teisės aktams įgyvendinti, įstatymų priskirtoms funkcijoms ir nustatyta tvarka perduotoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti.II. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMAS IR TVIRTINIMASSavivaldybės biudžeto projekto rengimą organizuoja Jurbarko rajono savivaldybės administracijos direktorius (toliau vadinama – Administracijos direktorius) jo nustatyta tvarka.Savivaldybės biudžeto projektą rengia Jurbarko rajono savivaldybės administracijos Finansų skyrius (toliau vadinama – Finansų skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais Savivaldybės biudžeto finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, statistiniais duomenimis, savivaldybės Tarybos sprendimais, patvirtintomis socialinėmis, ekonominėmis ir kitomis programomis, taip pat Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų projektais, kitais norminiais aktais bei šiomis Taisyklėmis.Savivaldybės biudžetas sudaromas programų principu. Kasmet rajono savivaldybės administracija pateikia institucijoms, atsakingoms už valstybinių (valstybės perduotų savivaldybėms) funkcijų vykdymą, jų nustatyta tvarka lėšų poreikio apskaičiavimus valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti, planuojamas investicijas valstybės investicijų programoje ir kitose tikslinės paskirties programose kitiems biudžetiniams metams. Savivaldybės biudžeto pajamos ir išlaidos planuojamos pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintus atitinkamų metų savivaldybių biudžetų finansinius rodiklius. Biudžeto pajamos ir išlaidos didinamos Aplinkos apsaugos specialiosios programos lėšomis, pajamomis už teikiamas paslaugas, numatomomis skolintis lėšomis bei kitomis Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nenurodytomis pajamomis ir išlaidomis. Kasmet Administracijos direktorius nustato kitų metų savivaldybės biudžeto projekto rengimo darbų atlikimo terminus. Savivaldybės biudžeto projektas pradedamas rengti iki Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo priėmimo. Atsižvelgiant į savivaldybei prognozuojamus ateinančių metų finansinius rodiklius, asignavimų valdytojams nurodomos preliminarios asignavimų sumos. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai, vadovaudamiesi preliminariais asignavimų dydžiais, nustatytais terminais sudaro savo programų sąmatų projektus, kad savivaldybės administracija laiku galėtų pateikti savivaldybės Tarybai Savivaldybės biudžeto projektą.Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai – biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vadovai yra tiesiogiai atsakingi už programų sąmatų projektų sudarymo teisingumą.Investicijų ir strateginio planavimo skyrius:pateikia preliminarų projektų, numatomų vykdyti su Europos Sąjungos struktūrinių fondų ar kitų partnerių parama, sąrašą ir lėšų poreikį biudžetiniams metams;tikrina parengtų biudžeto programų atitikimą strateginiams plėtros ir veiklos planams.Ūkio ir turto skyrius:apskaičiuoja elektros energijos ir kuro šiluminės energijos gamybai normatyvus įstaigoms;nustato transporto išlaidų normatyvus;kartu su pareiškėjais įvertina biudžetinių įstaigų ilgalaikiam materialiajam turtui (pastatams) remontuoti prašomų lėšų pagrįstumą bei remonto būtinybę ir pateikia išvadas Finansų skyriui;patikrina seniūnijų ir įstaigų, teikiančių viešąsias paslaugas, prašomų lėšų teritorijoms tvarkyti, atliekoms surinkti ir kitiems darbams vykdyti pagrįstumą;pateikia lėšų poreikį Jurbarko miesto tvarkymo darbams vykdyti, viešiesiems darbams organizuoti, daugiabučių namų savininkų bendrijoms remti, savivaldybės turto inventorizacijai ir teisinei registracijai, miestų ir miestelių gatvėms apšviesti, apšvietimo tinklams atnaujinti bei kitiems ūkio darbams vykdyti;patikrina vežėjų nurodytą lėšų poreikį savivaldybės užsakomų vietinio susisiekimo maršrutų subsidijoms, kompensacijoms už lengvatinį keleivių ir mokinių vežimą.Socialinės paramos skyrius:apskaičiuoja lėšų poreikį teisės aktų nustatyta tvarka socialinės paramos išmokoms mokėti;pateikia lėšų poreikį kompensacijoms gyventojams už šilumos energiją patalpoms šildyti, kietam kurui įsigyti, karštam vandeniui ruošti bei šaltam vandeniui tiekti;apskaičiuoja lėšų poreikį socialinei paramai mokiniams teikti;pateikia lėšų poreikį socialinėms paslaugoms teikti;tikrina teikiamų savivaldybės biudžetui socialinės paskirties programų, t.y. socialinėms paslaugoms teikti, sutrikusio intelekto jaunuolių darbiniams įgūdžiams formuoti, neįgaliųjų būstui pritaikyti, globos lovoms finansuoti ir kitų pagrįstumą, nagrinėja socialinės paskirties įstaigų programų sąmatas.Švietimo skyrius:pateikia su ugdymo įstaigų vadovais suderintą įstaigų smulkaus ir kapitalinio remonto eiliškumą (kartu su Ūkio ir turto skyriumi);apskaičiuoja lėšų poreikį mokinių vasaros užimtumui organizuoti, prevencinėms ir kitoms ugdymo programoms vykdyti;suderinęs su ugdymo įstaigų vadovais ir finansininkais, pateikia ugdymo įstaigų tinklo, kontingento (mokinių, priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo ugdytinių, grupių ir klasių komplektų) pasikeitimus, ugdymo proceso organizavimo numatomus pokyčius bei naujoves, kurie galėtų turėti įtakos įstaigų ugdymo proceso bei jų aplinkos finansavimui planuojamais biudžetiniais metais;pateikia naujausius Mokinių registo duomenis mokinio krepšelio lėšoms planuoti;pateikia pedagogų kvalifikacijos kėlimo planus biudžetiniams metams, turinčius įtakos pedagogų darbo užmokesčio pasikeitimui.Kultūros skyrius:pateikia numatomų savivaldybėje organizuoti kultūros renginių sąrašą, bendrą asignavimų sumą šiems renginiams;teikia lėšų poreikį savivaldybės kultūrinėms programoms ir renginiams, paminklotvarkos darbams finansuoti;pateikia su kultūros įstaigų vadovais suderintą įstaigų smulkaus ir kapitalinio remonto eiliškumą (kartu su Ūkio ir turto skyriumi).Urbanistikos skyrius:apskaičiuoja lėšų poreikį teritorijų planavimo darbams;pateikia lėšų poreikį žemės sklypų projektavimo darbams.Seniūnijos:suderinusios su Ūkio ir turto skyriumi pateikia lėšų poreikį būtiniausiems statybos ir remonto darbams, nustato darbų atlikimo seniūnijoje prioritetus;numato būtinas lėšas gyvenviečių tvarkymo, kapinių priežiūros, atliekų surinkimo ir kitiems į seniūnijos veiklos programą įtraukiamiems darbams vykdyti.Centrinė administracijos buhalterija:pateikia lėšų poreikį savivaldybės Tarybos vykdomoms funkcijoms aptarnauti;pateikia lėšų poreikį Jurbarko rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos veiklai vykdyti;apskaičiuoja lėšų poreikį savivaldybės administracijos struktūriniams padaliniams ir valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti.Finansų skyrius:praneša įstaigoms pakitusias (jeigu jos keitėsi praėjusiais metais) pinigines ir natūrines normas, kitus rodiklius, kurie būtini programų sąmatų projektams apskaičiuoti;tvarko savivaldybės skolinių įsipareigojimų apskaitą, apskaičiuoja reikiamas lėšas kitų metų skoliniams įsipareigojimams vykdyti;priima, analizuoja savivaldybės biudžetinių įstaigų, seniūnijų, administracijos struktūrinių padalinių, kitų subjektų programų sąmatų projektus. Prireikus tikrina, ar programų sąmatų projektuose pateikti skaičiavimai yra tikslūs, ar laikomasi taupumo režimo,tikslina pateiktas programų sąmatas, atsižvelgdamas į Savivaldybės biudžeto bendrus finansinius rodiklius bei galimybes;susistemina gautus dokumentus ir rengia pirminį Savivaldybės biudžeto projektą. Pirminis projektas pateikiamas Administracijos direktoriui, kuris toliau organizuoja jo svarstymą ir tvirtinimą savivaldybės Taryboje.Kontrolės ir audito tarnyba pateikia Centrinei administracijos buhalterijai lėšų poreikį įstaigos funkcijoms vykdyti.Asignavimų valdytojai turi planuoti lėšas pagal įstaigų skaičių bei jų kontingentą, nustatytus normatyvus, patvirtintas išlaidų normas, įkainius ir kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veiklos pobūdžiu. Kartu su programų sąmatų projektais biudžetinės įstaigos, kiti subjektai pateikia įstaigos etatų, tinklo ir kontingento rodiklius (mokinių, vaikų, klasių, etatų skaičius), kitas įstaigos charakteristikas: įstaigos ūkinės veiklos techninius rodiklius, įstaigos vadovo įsakymų, susijusių su ugdymo proceso ir ūkine įstaigos veikla, kopijas (įsakymai dėl darbų paskirstymo, papildomų krūvių, priedų, etatų pakeitimų, sudarytos sutartys dėl nuomos ir pan.). Skaičiavimai turi būti pagrįsti ir aiškūs, kad iš pateikiamų priedų būtų galima matyti, kas ir kaip apskaičiuojama, kokiais norminiais aktais vadovaujamasi.Parengtas subalansuotas pirminis Savivaldybės biudžeto projektas teikiamas svarstyti savivaldybės Tarybai, o informacija apie Savivaldybės biudžeto projektą paskelbiama rajono spaudoje. Savivaldybės Tarybos komitetai svarsto Savivaldybės biudžeto projektą ir teikia pasiūlymus bei išvadas.Finansų skyrius, surinkęs visus pasiūlymus dėl Savivaldybės biudžeto pajamų ir išlaidų pakeitimų, juos apibendrina ir parengia patikslintą Savivaldybės biudžeto projektą, kurį Administracijos direktorius teikia tvirtinti savivaldybės Tarybai. Savivaldybės Taryba priima sprendimą, atsižvelgdama į savivaldybės administracijos pranešimus ir komitetų pasiūlymus bei išvadas.Savivaldybės biudžetas sudaromas ir tvirtinamas vieneriems metams. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos gali būti sudaromos iš Savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka – iš biudžeto pajamų. Tvirtinant Savivaldybės biudžetą, sprendime nurodoma:bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;bendra asignavimų suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ir savivaldybės administracijos padaliniams programoms vykdyti ir įstaigos veiklai finansuoti. Asignavimai skiriami išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.Atitinkamais metais tvirtinamas Savivaldybės biudžeto deficitas negali viršyti tais metais planuojamų išlaidų iš skolintų (neviršijant atitinkamų metų Valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų savivaldybių skolinimosi limitų) lėšų investicijų projektams finansuoti dydžio. Biudžetinės įstaigos savo vardu negali skolintis lėšų, prisiimti jokių skolinių įsipareigojimų.Skolintis lėšas gali tik savivaldybės administracija vadovaudamasi teisės aktais, reglamentuojančiais savivaldybių skolinimąsi. Sprendimą imti paskolą ar atidaryti kredito liniją, nurodant jos tikslinę paskirtį, priima savivaldybės Taryba, atsižvelgdama į savivaldybės skolinimosi limitą ir Kontrolės ir audito tarnybos pateiktą išvadą.Savivaldybės Taryba gali sudaryti Savivaldybės administracijos direktoriaus rezervą, kuris turi būti ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų Savivaldybės biudžeto asignavimų sumos. Rezervo dydis nustatomas kasmet, tvirtinant atitinkamų metų Savivaldybės biudžetą.Savivaldybės Taryba Savivaldybės biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo. Jeigu Savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, išlaidos metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto išlaidų. Asignavimų valdytojo išlaidos kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai finansuoti.Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra savivaldybės institucijų ir įstaigų, nurodytų savivaldybės Tarybos patvirtintame Savivaldybės biudžete, vadovai, patvirtintų programų vykdytojai. Asignavimų valdytojai atsako už teisingą programų sąmatų sudarymą ir lėšų naudojimą pagal patvirtintą sąmatą.Asignavimų valdytojai, atsižvelgdami į biudžete patvirtintas lėšas, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po Savivaldybės biudžeto patvirtinimo savivaldybės Taryboje pateikia Finansų skyriui patvirtintas programų sąmatas su asignavimų ketvirtiniu paskirstymu. Savivaldybės biudžeto išlaidų sąmatos tvirtinamos pagal visus funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Savivaldybės biudžeto asignavimus naudoti be patvirtintos sąmatos neleidžiama.Savivaldybės biudžeto programų sąmatas pagal patvirtintą Savivaldybės biudžetą sudaro konkretūs asignavimų valdytojai. Jas pasirašo įstaigos vadovas ir vyriausiasis buhalteris, patvirtina įstaigos vadovas. Sudarydami Savivaldybės biudžeto programų sąmatas, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad praėjusių metų įsiskolinimai būtų numatyti padengti planuojamaisiais metais, neviršijant tiems metams skirtų asignavimų.Lėšos iš gyventojų pajamų mokesčio dalies Savivaldybės biudžetui, pervedamos iš Valstybės iždo sąskaitos gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūros skirtumams išlyginti, yra prognozuojamos, todėl savivaldybės Taryba per metus gali jas didinti arba mažinti kaip ir kitas pajamas, jeigu tai pagrįsta ekonominiais skaičiavimais.Finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu Savivaldybės biudžetu ir patvirtintomis programų sąmatomis, sudaro Savivaldybės biudžeto pajamų pagal pajamų rūšis ir išlaidų pagal asignavimų valdytojus, valstybės funkcijas, išlaidų ekonominę klasifikaciją finansavimo planą (išlaidų sąrašą), neviršydamas Savivaldybės biudžete patvirtintų sumų, jas paskirsto ketvirčiais. Šis sąrašas tvirtinamas Administracijos direktorius įsakymu.Administracijos direktorius patvirtintą Savivaldybės biudžetą pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai jos nustatyta tvarka. Kartu su Savivaldybės biudžetu pateikiama patvirtinta savivaldybės Privatizavimo fondo sąmata.III. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS IR BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS UŽ TEIKIMAS PASLAUGASSavivaldybės Tarybai patvirtinus Savivaldybės biudžetą, Administracijos direktoriaus įsakymu Savivaldybės biudžeto pajamos paskirstomos ketvirčiais.Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius, kitas įmokas bei rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės biudžeto sąskaitą kiekvieną darbo dieną.Lėšas iš gyventojų pajamų mokesčio dalies, pervestos į Valstybės iždo sąskaitą gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūros skirtumams išlyginti, kitas valstybės biudžeto dotacijų sumas, į Savivaldybės biudžeto sąskaitą perveda Lietuvos Respublikos finansų ministerija teisės aktų nustatyta tvarka.Valstybinė mokesčių inspekcija, vadovaudamasi savo apskaitos duomenimis, kiekvieną mėnesį savo nustatyta tvarka ir terminais pateikia savivaldybės administracijai ataskaitą apie Savivaldybės biudžeto pajamų surinkimą pagal pajamų rūšis. Į šią ataskaitą Valstybinė mokesčių inspekcija įtraukia ir į Savivaldybės biudžeto sąskaitą tiesiogiai mokesčių mokėtojų pervestas įmokas. Šių įmokų sumas Valstybinei mokesčių inspekcijai Finansų skyrius praneša per 2 darbo dienas, mėnesiui pasibaigus, užpildydamas nustatytos formos ataskaitą.Nuomos mokestis už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius iš surenkamosios sąskaitos į Savivaldybės biudžeto sąskaitą pervedamas kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną.Vietinė rinkliava, Tauragės regiono atliekų tvarkymo centro gauta už komunalinių atliekų surinkimą, savivaldybės Tarybos nustatyta tvarka ir terminais pervedama į Savivaldybės biudžetą.Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės biudžeto sąskaitą. Finansų skyrius, vadovaudamasis savivaldybės Tarybos sprendimu patvirtintais Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos nuostatais bei patvirtinta programos sąmata, lėšas perveda į asignavimų valdytojų sąskaitas.Lėšos, gautos iš Finansų ministerijos pagal tarpusavio atsiskaitymus, Administracijos direktoriaus įsakymu skiriamos konkrečiam asignavimų valdytojui, konkrečiam tikslui finansuoti.Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos sudaromos iš Savivaldybės biudžeto lėšų likučio.Viršplaninės Savivaldybės biudžeto pajamos skirstomos biudžetinių įstaigų įsiskolinimams dengti bei jų veiklai finansuoti savivaldybės Tarybos sprendimais.Biudžetinių įstaigų pajamos, gautos atliekant funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, įmokamos į Savivaldybės biudžetą.Biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų apmokėjimo kainas ir tarifus tvirtina savivaldybės Taryba, jeigu teisės aktai nenumato kitaip. Biudžetinių įstaigų pajamos už teikiamas paslaugas naudojamos šių įstaigų išlaidoms apmokėti ir kitiems įstaigos poreikiams pagal parengtas ir patvirtintas programų sąmatas.Biudžetinių įstaigų pajamų įmokėjimo į Savivaldybės biudžetą bendra suma tvirtinama atitinkamų metų Savivaldybės biudžete.Konkrečiam asignavimų valdytojui tvirtinama pajamų už teikiamas paslaugas programos sąmata, o lėšos pervedamos pagal patvirtintą sąmatą, bet ne daugiau, negu įmokėta į Savivaldybės biudžetą. Sąmatą pasirašo įstaigos vadovas ir vyriausiasis buhalteris, tvirtina įstaigos vadovas. Jeigu pajamų surenkama daugiau, negu planuota tvirtinant Savivaldybės biudžetą, įstaigų sąmatos yra tikslinamos savivaldybės Tarybos sprendimu.Biudžetinės įstaigos gautas pajamas už teikiamas paslaugas kaupia atskiroje sąskaitoje ir surinktas lėšas perveda į Savivaldybės biudžetą priešpaskutinę mėnesio darbo dieną arba, esant būtinybei, iš karto.Jeigu pajamos, gautos už teikiamas paslaugas, per mėnesį neviršija 100 litų, biudžetinės įstaigos surinktas lėšas iš šių sąskaitų perveda į Savivaldybės biudžetą priešpaskutinę ketvirčio darbo dieną.Jeigu pajamos, gautos už teikiamas paslaugas, per metus neviršija 50 litų, biudžetinės įstaigos surinktas lėšas kaupiamos atskiroje sąskaitoje iki tol, kol pasiekia šią ribą, tuomet vykdomos procedūros, nurodytos šių Taisyklių 51 ir 52 punktuose.Lėšos biudžetinėms įstaigoms jų funkcijoms vykdyti pervedamos vadovaujantis Administracijos direktoriaus patvirtinta Jurbarko rajono savivaldybės biudžeto programų sąmatų finansavimo tvarka pagal Finansų skyriui pateiktas finansavimo paraiškas.Einamaisiais biudžetiniais metais finansuojant patvirtintas programų sąmatas, pirmiausia turi būti naudojamos įmokėtos į Savivaldybės biudžetą biudžetinių įstaigų pajamos.Pasibaigus biudžetiniams metams, gali likti lėšų likutis biudžetinės įstaigos atskiroje sąskaitoje, kurioje kaupiamos gautos pajamos už teikiamas paslaugas. Šios lėšos pervedamos į Savivaldybės biudžetą kitais metais ir naudojamos pagal patvirtintą programos sąmatą kitų metų išlaidoms dengti ir įstaigos veiklai finansuoti. Savivaldybės biudžeto lėšų likutyje gruodžio 31 d. gali likti negrąžintos arba nepanaudotos, bet įmokėtos biudžetinių įstaigų pajamos už teikiamas paslaugas, kurios grąžinamos kitais metais įmokėjusiai biudžetinei įstaigai iš Savivaldybės biudžeto lėšų likučio ir naudojamos pagal patvirtintas programų sąmatas kitiems biudžetiniams metams. Gali likti negrąžintos, bet įmokėtos šios lėšos:įmokėtos į Savivaldybės biudžetą ir negrąžintos ataskaitiniais metais ilgalaikio materialiojo turto (ir/arba patalpų) nuomos pajamos;pajamos už įstaigos teikiamas paslaugas;savivaldybės Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos.IV. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS IR ASIGNAVIMŲADMINISTRAVIMASSavivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Administracijos direktorius. Savivaldybės biudžeto iždo operacijų vykdymą vykdo Finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas.Savivaldybės biudžeto sąskaitą administruoja Finansų skyrius. Bankinės operacijos vykdomos mokėjimo pavedimus pasirašant pirmuoju parašu Administracijos direktoriui (jo pavaduotojui) ir antruoju parašu Finansų skyriaus vyriausiajam specialistui (vyresniajam buhalteriui), esant tarnybiniam būtinumui (Administracijos direktoriui ir jo pavaduotojui atostogaujant, sergant, išvykus į komandiruotę ir kitais atvejais) pirmuoju parašu pasirašo Finansų skyriaus vedėjas.Savivaldybės biudžeto asignavimai yra naudojami Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo ir kitų įstatymų nuostatoms įgyvendinti:savivaldybei įstatymų nustatyta tvarka perduotoms valstybinėms funkcijoms vykdyti;savarankiškoms funkcijoms vykdyti;savivaldybės Tarybos patvirtintoms programoms ir priemonėms vykdyti. Finansų skyrius tvarko paskolų ar kitų skolinių įsipareigojimų apskaitą. Finansų skyrius paskolas bankams grąžina, palūkanas ir paskolų aptarnavimo išlaidas moka tiesiogiai iš Savivaldybės biudžeto sąskaitos pagal bankų pateiktus paskaičiavimus, sutartyse nustatytas sąlygas ir programos sąmatoje metų ketvirčiui suplanuotus asignavimus.Asignavimų valdytojai iš Savivaldybės biudžeto finansuojami, vadovaujantis metų ketvirčiais paskirstytu Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų sąmatų finansavimo planu ir patvirtintomis programų sąmatomis pagal asignavimų valdytojų pateiktas paraiškas.Asignavimų valdytojai paraiškas rengia vadovaudamiesi jų vadovaujamų įstaigų patvirtintomis programų sąmatomis bei biudžeto lėšų poreikiu įstaigos veiklai ir priskirtoms funkcijoms vykdyti. Paraiškos rengiamos atsižvelgiant į programų sąmatų paskirstymą ketvirčiais bei išlaidų ekonominę klasifikaciją. Į paraišką gali būti įtrauktos tik tos lėšos, kurioms finansuoti sąmatoje yra skirti asignavimai ir yra faktinis lėšų panaudojimo poreikis (gautos sąskaitos už įsigytas prekes, paslaugas ir darbus). Paraiška privalo būti patvirtinta įstaigos vadovo ir vyriausiojo buhalterio, kurie atsako už pateiktų duomenų teisingumą, parašais.Biudžetinės įstaigos Finansų skyriui paraiškas dėl lėšų gavimo iš Savivaldybės biudžeto teikia vadovaudamosi Administracijos direktoriaus patvirtinta Jurbarko rajono savivaldybės biudžeto programų sąmatų finansavimo tvarka.Finansų skyrius gali nepriimti paraiškų arba laikinai sulaikyti paraiškų apmokėjimą, jeigu jos netinkamai įformintos arba padaryta klaidų, taip pat jei prašoma lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje ketvirčiui planuotus asignavimus.Savivaldybės biudžeto asignavimai, gauti iš Finansų ministerijos pagal tarpusavio atsiskaitymus, kuriuose nurodyta tikslinė asignavimų paskirtis, skiriami tiesiogiai asignavimų valdytojui, vykdančiam nurodytą programos priemonę išlaidoms finansuoti. Šie pakeitimai įforminami Administracijos direktoriaus įsakymais.Administracijos direktoriaus rezervo lėšų pervedimas vykdomas pagal finansavimo paraiškas. Lėšų skyrimas įforminamas Administracijos direktoriaus įsakymu suderinus su savivaldybės meru. Asignavimų valdytojai biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 15 dienų iki atitinkamo mėnesio pabaigos, turi teisę keisti patvirtintų Savivaldybės biudžeto asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, apie tai informuodami Finansų skyrių, neviršydami patvirtintų tam tikrai programai ir funkcijai bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui, sumų. Darbo užmokesčio ekonomija visų pirma naudojama kreditiniam įsiskolinimui dengti, išlaidoms finansuoti, ilgalaikiam turtui įsigyti ir investicijų projektams, kuriems numatyta skirti lėšų atitinkamų metų valstybės investicijų programoje arba savivaldybių biudžetuose, papildomai finansuoti. Nepanaudoti lėšų likučiai ilgalaikiam turtui įsigyti naudojami kitoms įstaigos reikmėms. Šie pakeitimai įforminami Administracijos direktoriaus įsakymais.Finansų skyrius, atsižvelgdamas į gautus asignavimų valdytojų prašymus, biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 15 dienų iki atitinkamo mėnesio pabaigos parengia Administracijos direktoriaus įsakymą dėl asignavimų pakeitimo. Asignavimų valdytojams pateikiamos pažymos–pranešimai apie Savivaldybės biudžeto pakeitimus, šiuos dokumentus pasirašo Finansų skyriaus vedėjas ir dokumentą parengęs Finansų skyriaus specialistas.Savivaldybės Taryba tikslina Savivaldybės biudžetą, kai:skirstomas Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšų likutis, jeigu jis nebuvo paskirstytas tvirtinant einamųjų metų Savivaldybės biudžetą;perskirstomi biudžeto asignavimai pagal programas ir asignavimų valdytojus;keičiami asignavimų valdytojai;Savivaldybės biudžetas vykdomas ir paskirstomos gautos ar numatomos gauti viršplaninės pajamos;Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatyta tvarka keičiami pagrindiniai savivaldybės finansiniai rodikliai arba perskirstomos nepanaudotos specialiosios tikslinės dotacijos lėšos;didinami asignavimai darbo užmokesčiui bei turtui įsigyti; keičiasi specialiųjų tikslinių dotacijų, bendrosios dotacijos kompensacijos sumos Lietuvos Respublikos Seimui priėmus atitinkamus įstatymus arba Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus atitinkamus nutarimus;kitais atvejais, vykdant savivaldybės Tarybos sprendimus. Sudarant einamųjų metų Savivaldybės biudžeto programų sąmatas, asignavimų valdytojai numato asignavimus praėjusių metų įsiskolinimams dengti. Metų pabaigoje iš sutaupytų asignavimų pirmiausia dengiamos skolos. Nesant skolų, nepanaudoti asignavimai gali būti skirti turtui įsigyti ir kitoms reikmėms finansuoti. Jeigu Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai visiems per metus atsiradusiems piniginiams įsipareigojimams įvykdyti neturi pakankamai lėšų, pirmiausia padengiami anksčiausiai susidarę įsiskolinimai.Jeigu nevykdomas Savivaldybės biudžeto pajamų planas, išlaidų finansavimas vykdomas pagal savivaldybės Tarybos nustatytą eiliškumą.Metams pasibaigus, asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių įstaigų disponuojamose sąskaitose esančios nepanaudotos Savivaldybės biudžeto lėšos grąžinamos į Savivaldybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 5 d.Metams pasibaigus, likusias nepanaudotas specialias tikslines dotacijas, kitas tikslinės paskirties lėšas Finansų skyrius grąžina į valstybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 10 d., jeigu teisės aktai nenumato kitaip.V. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ GAUNAMA NEGRĄŽINTINA FINANSINĖ PARAMA (PINIGINĖS LĖŠOS), DEPOZITAI IR KITOS LĖŠOSBiudžetinės įstaigos pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą gautą paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų veiklai vykdyti ir kitiems įstaigos poreikiams.Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Labdaros ir paramos įstatymu ir naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą programos sąmatą. Sąmata turi būti suderinta su paramos teikėju tuo atveju, kada sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta.Biudžetinių įstaigų depozitai – laikinai šių įstaigų saugomos ir tam tikrų aplinkybių arba susitarimų sąlygojamos lėšos. Depozitinės lėšos laikomos atskiroje banko sąskaitoje ir susidarius atitinkamoms aplinkybėms grąžinamos asmenims arba organizacijoms (toliau vadinama – depozitoriai), kuriems jos priklauso.Biudžetinės įstaigos depozitus saugo ribotą laiką, jeigu teisės aktai konkrečiu atveju nenumato kitaip:lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, – 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose numatyto termino;lėšas, kurios turi būti grąžintos biudžetinėms įstaigoms, – iki metų pabaigos; lėšas, kurios turi būti grąžintos kitiems juridiniams asmenims, – metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose numatyto termino.Depozitoriams nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į atitinkamo biudžeto pajamas.Europos Sąjungos finansinės paramos lėšos, gautos ankstesniais biudžetiniais metais patirtoms išlaidoms kompensuoti, pervedamos į Savivaldybės biudžeto pajamas, jeigu teisės aktai nenumato kitaip.VI. ASIGNAVIMŲ VALDYTOJŲ PAREIGŲ IR TEISIŲ, NUMATYTŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS BIUDŽETO SANDAROS ĮSTATYME, ĮGYVENDINIMASSavivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai privalo:organizuoti programų, finansuojamų iš Savivaldybės biudžeto, rengimą ir vykdymą;naudoti skirtus biudžeto asignavimus pagal nustatytą paskirtį savo vadovaujamos įstaigos programoms vykdyti ir uždaviniams įgyvendinti;patvirtinti įstaigos ir (ar) pavaldžių įstaigų programų sąmatas, neviršydami šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, tarp jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti;užtikrinti skirtų asignavimų panaudojimo teisėtumą, efektyvumą, taupumą ir rezultatyvumą;laiku atsiskaityti su darbuotojais, mokesčių administravimo institucijomis, visų rūšių darbų, paslaugų bei prekių tiekėjais;iš sutaupytų asignavimų išlaidoms pirmiausia dengti kreditinius įsiskolinimus;prekes, paslaugas ir darbus įsigyti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka;Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka teikti ataskaitų rinkinius;užtikrinti statistinių, biudžeto vykdymo ir finansinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą nustatytais terminais;kontroliuoti ir vykdyti savo vadovaujamų biudžetinių įstaigų įsipareigojimus, atlikti pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių analizę.Asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vadovai teisės aktų nustatyta tvarka atsako už:programų vykdymą, programų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų sumų, už paskirtų asignavimų efektyvų, atitinkantį programoje nustatytus tikslus ir rezultatyvų naudojimą;atsiskaitymus su darbuotojais, mokesčių administravimo institucijomis, visų rūšių energijos ir kitų darbų, paslaugų bei prekių tiekėjais;buhalterinės apskaitos organizavimą, ataskaitų rinkinių pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą ir kitų teisės aktų reikalavimus rengimą bei pateikimą.Asignavimų valdytojai turi teisę:biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 15 dienų iki atitinkamo mėnesio pabaigos, keisti jiems patvirtintų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršydami programų bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, apie tai raštu informavę Finansų skyrių. Asignavimų sumos išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, yra maksimalios ir jų ekonomija, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama turtui įsigyti ir investicijų projektams, kuriems numatyta skirti lėšų atitinkamų metų valstybės investicijų programoje arba savivaldybių biudžetuose, papildomai finansuoti.biudžetiniais metais, jeigu atsiranda poreikis, keisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti, apie tai raštu informavę Finansų skyrių;iš sutaupytų asignavimų išlaidoms ir darbo užmokesčiui finansuoti pirmiausia skirti lėšas prekių ir paslaugų įsiskolinimams dengti, taip pat įsigyti ilgalaikį turtą.Pakeitus Savivaldybės biudžeto asignavimų ekonominę klasifikaciją, asignavimų valdytojas pateikia Finansų skyriui patikslintą programos sąmatą.Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojas, pervesdamas Savivaldybės biudžeto lėšas subjektui, kuris nėra biudžetinė įstaiga, pasirašo su juo biudžeto lėšų naudojimo sutartį (išskyrus atvejus, kai skiriamos Jurbarko rajono savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo lėšos), jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip. Savivaldybės biudžeto lėšos gali būti pervedamos šiais atvejais:kai lėšos skiriamos nevyriausybinių organizacijų veiklai pagal savivaldybės Tarybos sudarytos komisijos protokolus;kai lėšos skiriamos kultūrinės veiklos programoms ir renginiams vykdyti veiklai pagal savivaldybės Tarybos sudarytos komisijos protokolus;kai lėšos skiriamos religinių organizacijų parengtoms programoms finansuoti;kai lėšos skiriamos neformaliajam mokinių švietimui vykdyti;kai lėšos skiriamos atskirais savivaldybės Tarybos sprendimais konkrečiai programos priemonei vykdyti.Biudžeto lėšų naudojimo sutarties formą tvirtina Administracijos direktorius, joje numatoma:skiriama biudžeto lėšų suma, Savivaldybės biudžeto programa ir priemonė, pagal kurią skiriamos lėšos;Savivaldybės biudžeto lėšų tikslinė paskirtis bei planuojamas lėšų paskirstymas pagal ekonominės klasifikacijos kodus, iš jų darbo užmokesčiui (jeigu yra numatoma);veiklos, kuriai skiriamos lėšos vertinimo kriterijus (-ai);atsiskaitymo už Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimą (nurodant išlaidų ekonominę paskirtį) ir veiklą (pagal vertinimo kriterijų (-us) formos, tvarka ir terminai;nuostata, kad metams pasibaigus, nepanaudotos Savivaldybės biudžeto lėšos pagal paskirtį grąžinamos į Savivaldybės biudžetą nustatytais terminais.VII. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS IR VYKDYMO ATSKAITOMYBĖSavivaldybės biudžeto vykdymo, biudžetinių įstaigų išlaidų sąmatų vykdymo apskaita tvarkoma vadovaujantis Finansų ministro patvirtintomis taisyklėmis, ataskaitų formomis, kitų institucijų, pervedančių savivaldybei valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti skirtas lėšas priimtais teisės aktais.Savivaldybės biudžetas sudaromas vieneriems metams – nuo sausio 1 dienos iki gruodžio 31 dienos įskaitytinai. Į biudžeto pajamas įskaitomos mokėtojų įmokos, pervestos iki gruodžio 31 dienos įskaitytinai. Savivaldybės biudžeto užbaigiamosios apyvartos su valstybine mokesčių inspekcija ir Valstybės iždu vykdomos Finansų ministerijos nustatyta tvarka ir terminais. Metams pasibaigus, nepanaudotus Savivaldybės biudžeto asignavimų likučius asignavimų valdytojai grąžina į Savivaldybės biudžetą iki sausio 5 dienos, o Finansų skyrius nepanaudotas specialias tikslines dotacijas, kitas tikslinės paskirties lėšas grąžina į valstybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 10 d., jeigu teisės aktai nenumato kitaip.Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai teikia biudžeto vykdymo atskaitomybę Finansų skyriui šiais terminais:kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 12 d. pateikia mokėtinų ir gautinų sumų ataskaitą;pasibaigus ketvirčiui iki kito mėnesio 12 dienos ir metams iki sausio 20 dienos rengia ir pateikia biudžeto vykdymo ataskaitas pagal finansų ministro įsakymu patvirtintas formas ir taisykles.Viešojo sektoriaus subjektai teikia Finansų skyriui finansinių ataskaitų rinkinius Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme nustatyta tvarka ir Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartuose nurodytais terminais.Finansų skyrius rengia ir nustatytais terminais Finansų ministerijai teikia:Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį, vadovaudamasis Savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis bei asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais;statistines ataskaitas apie skolinius įsipareigojimus ir suteiktas garantijas bei paskolas;Savivaldybės iždo finansinių ataskaitų rinkinius;konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, vadovaudamasis viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkiniais;Parengtą metinių konsoliduotųjų ataskaitų rinkinį kartu su savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvada Finansų skyrius teikia tvirtinti savivaldybės Tarybai.Savivaldybės biudžeto vykdymo metinių ataskaitų rinkinį kartu su savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvada Finansų skyrius teikia tvirtinti savivaldybės Tarybai.Savivaldybės viešojo sektoriaus subjektų biudžeto vykdymo ir finansinių ataskaitų rinkinių, savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinių auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOSŠios Taisyklės keičiamos arba naikinamos savivaldybės Tarybos sprendimu._________________JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOSFINANSŲ SKYRIUSAIŠKINAMASIS RAŠTASPRIE JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO „/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT DĖL JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO “ projekto/////wAAAAAAAA0ATgBPAFcAXwBXAE8AUgBEAF8ARABBAFQARQAAABAAewAkAE4ATwBXAF8AVwBP
AFIARABfAEQAQQBUAEUAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT 2012 m. lapkričio 14 d.Jurbarkas1. Parengto projekto tikslai ir uždaviniai.Pakeisti Jurbarko rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisykles.2. Kaip šiuo metu yra sureguliuoti projekte aptarti klausimai.Jurbarko rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklės patvirtintos savivaldybės Tarybos 2010-11-18 sprendimu Nr. T2-2893. Kokių pozityvių rezultatų laukiama.Taisyklės bus suderintos su galiojančiais teisės aktais.4. Galimos neigiamos priimto projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.Nėra5. Kokie šios srities aktai tebegalioja (pateikiamas aktų sąrašas) ir kokius galiojančius aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą.Taisyklės išdėstomos nauja redakcija, keičiamas savivaldybės tarybos 2010-11-18 sprendimas Nr. T2-2896. Projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados, ekonominiai apskaičiavimai (sąmatos), konkretūs finansavimo šaltiniai.Nėra7. Ar reikalingas projekto antikorupcinis vertinimasNereikalingas8. Projekto iniciatorius, autorius ar autorių grupė.Finansų skyriaus vedėja Audronė Stoškienė9. Kiti, autorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.10. Sprendimas įteikiamas (kam ir kiek egz.)Finansų skyriaus vedėjaAudronė StoškienėPAGE